onsdag 1 februari 2012

Stjärnorna på slottet....

 
Ja...det har ni väl sett?
Görvälns slott! Jag tog med matte dit i dag.
 Tyckte att hon behövde lite omväxling. Vi kan ju inte bara åka till Rosersbergs slott.
 Fint värre!!!
  Egentligen borde ju prinsessorna fått följa med på våra slottsturer...men vad ska man göra när det löper. Ja...för min del hade de gärna fått följa med. Men matte blånekar ;o)
 När vi tittat färdigt på slottet tog jag med matte på en tur efter strandpromenaden.
 Vackert som bara en vinterdag kan vara.
Matte vågade inte ens gå ut på isen, trots att att det var några friskusar som åkte långfärdsskridskor. Jag hade gärna gett mig ut där....mest för att jag ville se om jag skulle kunna jaga ifatt dem. 
Men se det gick hon inte på. Nej du Harry...-"Jag känner mina löss på gången"....sa hon. Förstår inte alls vad hon menade med det. 
Sen satte vi oss på bryggan....matte hade varm choklad med sig. Jag trodde väl att hon åtminstone hade några köttbullar eller korvbitar i ryggsäcken. Men hon plockade upp ett äpple. Jodå...hon bjöd mig...men jag äter ju inte sånt. Och för att riktigt visa hur äckligt det är, spottade jag ut det...mitt på bryggan. Och där ligger det nog fortfarande kvar...så det så! 
Visst gör jag mig bra framför slottet! 
Men nu längtar jag hem till mina prinsessor......

12 kommentarer:

  1. Ja du ,vilket slott ,där skulle man kunna bo ju :) finaste vovven passar bra där på fotot också
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men Harry, vilken tanklös matte du har, hon sitter och smäckar i sig varm choklad o du får ingenting, inte ens jaga skridskoåkare! Nä jag tycker det var ett riktigt bottennapp, inte värt att se slottet ens. Värst vad ni har fina boningar där i storstaden, här är det bara gamla fattigtorp och stugor...och ett pörte förstås, där vi bor!
    Men ut på isen ska man helst inte bege sig, det kan vara vanskligt så håll er på landbacken
    Kram

    SvaraRadera
  3. Värst vad många slott du omger dig med!!!

    SvaraRadera
  4. wow va fina bilder ser att du haft lika gråmulet å fult som vi haft idag men du och fina Harry fick er en kanonhärlig tur:)

    SvaraRadera
  5. Javisst har vi sett stjärnorna på slottet!
    Så fint det ser ut där. Om du hade sprungit över sjön hade du kunnat hälsa på oss! Då hade du fått något annat än äpple!

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  6. Åhhh vilka vackra bilder allihopa, åhh tack för att jag får se slott :) Är bara så roligt med både dina foton och texter som får mig att skratta då jag känner igen lite av Harry "tankar" :) Mina vovvar älskar dock äpplen båda två men mandarinder älskar en medans den andra "hatar" dem , springer så fort jag börjar skala dem :)) Och du den isen har inte jag gått ut på heller ALDRIG , Ha det så bra // Anita

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara bilder och härliga omgivningar som ni är ute och promenerar i! Jag skulle gärna åka långfärdsskridskor men är osäker på isarna!
    kram

    SvaraRadera
  8. Vita vyer och vilka vackra vyer du Harry o matte var med om denna dag.. Visst var det skönt att slippa löptikarna ändå, fast det drar säkert lite innnanför pälsens bakre regioner ;) Tänk att ha slott o vita vidder så nära dig.. härligt som jag kan förstå det :) Varm Choklad .. nu blev jag minsann sugen, jag som aldrig dricker annat än kaffe ;) Ha de gott i lediga veckans sista dagar Nilla .. Kram

    SvaraRadera
  9. hoppas du haft en härlig dag idag å får en underbar helg, kramen

    SvaraRadera
  10. Vilka underbart fina bilder!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  11. Mmmmm så vackert..jag älskar slottsmiljöer med prinsar o prinsessor..så fin han är Mr H..underbart fin o passar perfekt till det tjusiga slottet..

    SvaraRadera
  12. Jag tycker du är duktig Harry som skrivit ett inlägg alldeles själv...va hade inte matte med nåt gott till dig?? det var det värsta..klart du spottade ut äpplet, var säkert ett sånt där illgrönt (hihi)

    Hälsa matte och ge henne en kram från mig och du får en puss på nosen för du är så himla söt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4