tisdag 10 december 2013

Min fina pappa....och julkänslan som inte infinner sig!

 Min fina pappa...som fyllde 102 år i november. 

I går var vi till doktorn med honom, mannen och jag. Pappa har blivit ganska vinglig senaste året, så jag behöver numera ha hjälp med honom när vi ska iväg på äventyr. Men trots den höga åldern så var det mesta bra med honom. Så skönt!
 Men någon julkänsla får jag inte...hur jag än bär mig åt.
 Inte ens den julklädda fåtöljen kan få mig att känna att det snart är jul.
Men det kanske beror på att jag ska jobba både den 23 och 24 december (natt). Men fira jul det måste man ju ändå. Det blir några timmars sömn när jag kommer hem, sen packar vi bilen full med mat (som jag ännu inte har gjort) och åker över till pappa.

Men jag är ledig hela veckan innan jul, julkänslan kanske kommer över mig då...hoppas på det.

12 kommentarer:

  1. Meh, jag skickade ju en kommentar

    SvaraRadera
  2. Attans, den första försvann! Skrev att jag hoppas julstämningen infinner sig då du får lite ledigt, o brukar det inte pyntas fint även på lasarettet till jul? Själv pyntar jag helst inte alls, o i år slipper jag då vi istället styr kosan till Falun på julaftonen. Ska bli skönt att fira jul någon annanstans, maten får ju plats i bilen...
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig far du har..han ser så pass vital ut så.
    Aha så du ska jobba i jul. Heder åt dig för det..vården måste ju funka ..all tid.

    SvaraRadera
  4. Ni som jobbar i Vården har säkert schema och då kan det hända det blir så ... minns själv hur det var. Vissa helger som Jul jobbade man, vi brukade byta, för vi som hade småttingar skulle kunna vara hemma på julafton. Visst ser du far riktigt fräsch ut för sin ålder, men solklart tar åldern ut sin rätt. Kram på dej min fina vän :)

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott till din pappa och tänk så mycket han har fått uppleva under sina 102 år. Ett helt annat samhälle idag än för 102 år sedan. På gott och ont. Skönt att höra att läkarbesöket gick bra.

    Jag håller tummarna för att julkänslan ska komma smygandes. Det finns ju gott om tid än. Ingen fara på taket. Och vilken tur att det finns änglar som du som arbetar när många tar för givet att det är ledighet som gäller. Ett år låg jag inlagd på sjukhuset på julafton och vilken lycka för de fantastiska änglar som spred så mycket glädje fast de säkerligen allra helst hade velat vara hemma hos sina familjer. Ni gör skillnad.

    Sköt om dig och så hoppas jag att julkänslan kommer smygandes.

    Kram Lotta

    Ps. Tack snälla du för dina fina ord hos mig. De värmer så gott.♥

    SvaraRadera
  6. Din fina pappa! Roligt att han är någorlunda pigg.
    Den där julkänslan försvann från mig och har inte kommit tillbaka än.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Åh, 102 år, det är en aktningsvärd ålder! Vad härligt att få må så pass bra i den åldern!
    Låter trist att jobba i juldagarna så, hoppas du hinner få lite julkänsla veckan innan då du är ledig. Själv har jag min "värsta" vecka framför mig, men sen blir jag ju ledig förstås.
    Ha det gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Mycket glögg och mycket julmusik..det är mitt tips för att locka fram julstämning !!

    Kraaam

    SvaraRadera
  9. Hoppas allt går bra för dig/er! Och att du får lite julkänsla! Här kommer den känslan...och går...önskar nu dig o de dina en God Jul!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  10. Hoppas du hittat julkänslan och allt är väl! Din pappa har kommit opp till en beundransvärd ålder!
    Ha en riktigt skön och stämningsfull Jul!

    SvaraRadera
  11. Åhh 102 år så imponerande ålder , jag skickar över lite julkramar och önskar dig en god fortsättning på julen .

    // Anita .)

    SvaraRadera
  12. Kram på dig och hoppas att 2014 har börjat på allra bästa sätt för dig och dina kära.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4