torsdag 23 februari 2012

Vilken dag!

Vilken dag...solsken, takdropp, snön är borta på uteplatsen. En härlig promenad med hundarna...som var  så blöta så vattnet rann om dem, när vi kom hem.

Och i morse kom hon ju...en liten prinsessa har sett dagens ljus.

Och jag som höll utkik både i måndags och tisdags natt när jag jobbade...har utsikt mot förlossningen...och så kom hon i natt när jag var ledig. Men då kunde jag ju å andra sidan, se nyheten på tv ;o)

 Firade med att äta lite rester från gårdagen.
 Fisksoppa med aioli...i finaste "Lena Linderholm-skålen"
 Det smakade utsökt...även i dag.
Och sen en kopp kaffe i finaste koppen...som jag har fått av "min prinsessa"...som heter Viktoria (med k) i andra namn.

Ja det var väl en bra avslutning på vintern. För nu kommer väl våren i alla fall...hoppas jag.

8 kommentarer:

  1. Underbar kopp och mugg! härligt väder!

    SvaraRadera
  2. Haha, du är rolig du, avslutning på vintern, i februari!
    Men vem vet, klimatet kanske beslutar sig för att värmas upp alldeles extra just denna vår...
    Vi har också haft takdropp, eller dropp var en underdrift det lät mer som ösregn i rännorna, men solen sken så regn var det ju inte!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker skål och mugg :) Tänk om du fått se då dom anlänt , nu hoppas man bara att dom får vara ifred med sin lilla "sessa" . Här har det töat lite idag men bara lite än så länge :) // Kramar

    SvaraRadera
  4. Åhh vilken underbar skål, ja muggen var ljuvlig den med!

    Ha en jättefin fredag, ledig i helgen?? kram kram

    SvaraRadera
  5. ja du Våren är säkert på gång .. fast det blåser så in i Norden här.. riktigt otäckt.. drar in genom gamla fönsterrutor och absolut ingen höjdare att cykla:( Fisksoppa är gott, Kaffe är gott och visst är det gott att Lillsessan kommit till "oss alla" :) Ha de gott :) Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, nu kommer säkert våren! Det känns i luften så nåt sätt. Idag verkar det bli fint.
    Det var inga dåliga rester! Och fint porslin.

    Ha en skön söndag!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Ja nu får det inte bli nåt bakslag, för nu vill jag ha vår hihi
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Fisksoppa är mycket gott. Förstår att det smakar extra gott i de fina skålarna. Jag har samma motiv i en tillbringare och några tallrikar.

    Såg i ditt förra inlägg om Ystad...ställen som jag cyklade på i somras.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4