fredag 3 februari 2012

I blåbärssoppans tecken....


Och då menar jag inte Vasaloppet....nej ett helt annat lopp...kallat Vinterkräksjukan :(

Det börjar gå troll i det här. Varje gång jag har varit ledig sista tiden har jag varit lite småförkyld...en seg förkylning som aldrig riktigt går över...och slår till igen så fort jag blir ledig och slappnar av. Men nu slog jag väl på stort och tog vinterkräksjukan i stället. Omväxling förnöjer. 

Så alla mina planer om härliga vinter/fotoutflykter med Harry gick om intet. Det är väl helt enkelt så...att man inte ska planera. Bara ta dagen som den kommer.
Och just nu kan jag ju inget annat göra. Så jag sitter här och läser, slappar, filosoferar....
Tittar på min lilla pärlhyacint....
Och mina fina små primula.
Och tycker allt lite, lite synd om mig själv. Men i dag är det bara en stor trötthet kvar...och lite yrsel. I morgon är jag nog på topp igen ;)

Ha en trevlig fredag mina vänner...och akta er för vinterkräksjukan.

13 kommentarer:

  1. Åhh fyyyy och usch för vinterkräksjukan..bläää.
    Stackars dig, hade en sväng med min IBS häromdan inget kul det heller. Jätteont i magen, och jag sprang jag med=)
    Sen ytterligare ont..tog ett par dar, nu är jag fit for fight igen.

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Stackare, du har verkligen otur - krya på dig!
    kram Monica

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att det inte smittar över nätet! Ha nu en underbar helg för du kommer snart att må toppen igen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Usch, hemska sjuka. Krya på dig fort nu ♥
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. herre min ge vilken osis du har på din ledighet. Bra du känner dig bättre i alla fall.. Härligt du med Pärlhyasint.. måste snart köpa lite Vår :) Kram o natti

    SvaraRadera
  6. Men hua KRYA PÅ DIG !!! Får rysningar då jag läser just om denna sjukdom , älskar din "läshörna" ser så vackert ut :) // Kramar

    SvaraRadera
  7. Yeak!!! Stackars dig! Hoppas du är kryare idag!
    Underbara foton hos dig ändå! Och Harry o slottet...jag o Ditte njuter! Ditte låter hälsa att hon gillar lite äpplen ibland!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  8. Nääääe så galet trist..men du det brukar gå över ganska fort..även om det inte känns så när man är mitt upp i det..

    Krya på sig bland vårblommorna så går det snabbt ska du se..

    Blåbärskoppen/skålen är läcker..:)

    SvaraRadera
  9. men usch stackars dej det är verkligen det värsta som finns!hopas du kryar på dej snabbt, kramen å vilka fina blommor du visar

    SvaraRadera
  10. Du har all rätt att tycka synd om dig själv, det är ju synd om dig! kräksjuka är INTE kul!
    Jag har också dragits med en seg förkylning, och alla lediga dar har gått till att vila så man orkar med jobbardagarna. Nu har energin återvänt och med nässpray känns det rätt ok, så idag har jag pysslat en hel del hemma. Skönt att få lite gjort.
    Krya nu på dig!

    SvaraRadera
  11. Usch och fy, det är INGET vidare. stackars lilla Amenine började kräkas igår och har hög feber så jag har fått hålla mig på avstånd. För nu JÄKLAR ska jag jobba!!

    SvaraRadera
  12. Fyyyy...stackars dig...det är inte roligt. Vinterkräksjukan är mycket obehaglig. För två år sen hade jag den då jag skulle åka buss hem från Österrike. Kräktes nästan hela vägen...ca 26 timmar. Jo jag gick ner två kilo :)

    Hoppas att du är pigg i morgon.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Fy vilken otur du har! Krya på dig! Skönt är ju att de krämpor du får alltid går över....nån gång! Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4