söndag 12 februari 2012

Det börjar närma sig...

Så här såg det ut när vi lämnade Österlen i slutet på sommaren...regn och rusk. Men Österlen är underbart även i regnväder. Så att resa hem är inte roligt. Visserligen finns det mycket här hemma att glädjas åt...barn, barnbarn och lilla pappa. Men första biten av hemresan är alltid svår. Men bara vi har lagt Österlen och Skåne bakom oss...så längtar vi ju hem.
Här är "vår" bänk. Vi åker alltid ner genom Kivik och Baskemölla och tar en sista titt på havet...och tar en fika här . Oftast är det ledigt vid"vårt" bord. Men en gång var det upptaget...och vi blev SÅ besvikna ;o)
Vintern har gått fort i år, tycker jag. Snart kan vi börja räkna ner.
Några månader kvar...sen bär det av till vårt älskade Österlen igen.
I maj någon gång blir första turen ner.
Jag känner mig så hemma där...kanske har bott där i ett tidigare liv...vad vet jag ;o)
Och helgen den gick så fort, så fort, som vanligt. I fredags när jag vaknade efter mina pass så åkte jag och hämtade "Grabbarna Bus" mina goa barnbarn. Det blev till att grädda en massa pannkakor...så klart. Vad gör man inte för att barnbarnen ska vara glada och nöjda :o)

I går kom sonen med lilla Elvis på besök, det blev mycket bus med farmor. I dag har maken och jag hälsat på den 100-åriga fadern. Han var pigg som en mört ;o)

En väldigt bra helg, blev det.

Nu blir det jobb igen...men bara två nätter, sen är resten av veckan ledig. Skönt!

10 kommentarer:

  1. Så underbart vackra foton nu får du mig att längta till varmare årstid . Kram Nitas

    SvaraRadera
  2. Jag tycker vintern har varit ovanligt seg. Men nu känner jag att det har vänt, att ljuset äntligen kommer, att man kan gå ut med hunden efter klockan fem är inte helt fel. Nu under mörkaste månaderna har vi tagit tre promenader under de få ljusa timmarna, det har alltså blivit ganska ofta, för att sedan på kvällen bli väldigt länge mellan rundorna...
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Jag tror du har samma kärlek till ditt Österlen som jag har till mitt Öland.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Skäms för att säga det, men jag har aldrig besökt Österlen. Det ser så otroligt vackert ut.

    Klart barnbarnen ska ha pannkakor=) Ha en fin dag, kram vännen

    SvaraRadera
  5. Jag ryser av välbehag när du bara skriver namnet på etta gudomliga ställe..lyckliga du som har den möjligheten att njuta av livet..

    Lika vackert i alla väder..mmm så är det verkligen.

    SvaraRadera
  6. Härligt att ha något så underbart att längta till...och att du snart får stilla din längtan. Vi var på Österlen för 12 år sen och nu i somras. Nuförtiden har vi eget boende med oss så vi kan röra oss lite som vi vill. En kompis har köpt en gård i Smedstorp där de bott i 14 månader nu och bara älskar sitt nya liv. I och med att vår dotter nuförtiden bor i Malmö så kommer vi nog att vistas en del på Ö i sommar också.
    Mina föräldrar gjorde alltid pannkaka då barnbarnen kom till dem.

    Jag gillar också det och kan längta ibland :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder som vanligt!
    Önskar dig en fortsatt fin alla ♥-ans dag.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Ja du det är ganska så komplicerat med den unga familjen, framför allt för att de ju inte är någon familj. Benjamin har väl äntligen accepterat och slutat skämmas över att ha blivit pappa huxflux oplanerat och mamman hon har sin egen mamma att tillgå i vardagen och har väl inte vuxit in i mammarollen ännu. Dock är det knepigt när hon har känslor kvar för Benne och det inte är ömsesidigt. Jaja, det blir nog bra det med, just nu jobbar vi på att Benne ska träffa sin lilla dotter så snart som möjligt.
    Kramen

    SvaraRadera
  9. Du så väl som jag är väldigt förtjust i Österlen... av förklarliga skäl. Jag hade inte alls haft det minsta bekymmer för att ordna ett sommarboende där. MEN.. det går ju inte.. vi tar bilen ner några gånger från April månad.. Konstrundan så blir det allt.. Njuter av dina bilder från en riktigt ljuvlig plats :) Kramar om :)

    SvaraRadera
  10. Jag njuter med dig...både på Österlen o med dina barnbarn! Jag fick aldrig träffa min Max förra helgen...jag blev sjuk...i hjärtat!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4