onsdag 29 februari 2012

Någon borde byta jobb.......

I dag har det varit pappadag. Helt plötslig hörde han inte något på sitt högra öra. Har fixat och grejat med hörapparaten, men det hjälpte inte. Så jag trodde att det kunde vara vaxpropp i örat. Så i dag var vi till doktorn som kikade i öronen men kunde inte hitta några proppar, bara lite vax, som hon tog bort. Men inte hörde han bättre för det. Doktorn sa att det inte är ovanligt att plötsligt bli döv efter en lång tid med hörselnedsättning. Men han hörde att hörapparaten tjöt när jag satte den mot örat, men när jag tryckte in den hörde han ingenting.
 Så jag tänkte att det kanske var något fel på den i alla fall. Så när jag kört hem pappa så åkte jag in till Hörsam. Och bad att de skulle titta på hörapparaten.
 Det satt en söt liten dam, modell äldre, äldre, bredvid mig och väntade, och väntade. Till slut sa hon att hon hade en tid kl. 14.00 hos XX och då var klockan 14.50. Då tog en av teknikerna hennes namn och födelsenummer. Och strax därefter kom en ung tjej ut och pratade med henne.

Och det är hon som borde byta jobb. Så otrevlig människa har jag sällan träffat på. Hon sa att den lilla damen hade tid nästa onsdag, den 8 mars kl. 13.30. Men jag kan väl inte ha hört fel på 29/2 kl. 14.00 och 8/3 kl. 13.30, sa hon. Då svarade tjejen  -jag bokar aldrig fel, det har aldrig hänt. Det är du som har hört fel...du hör ju illa!!!!

Och hon var så kort och otrevlig i tonen, gjorde miner och suckade. Men då sa den lilla damen, till hon som aldrig bokar fel -den 8 mars kan väl inte vara en onsdag, det måste ju vara en torsdag. Tjejen suckade och svarade bestämt att den 8 mars är en onsdag. Sen tittade hon på mig och sa uppfordrande - kan du ta upp mobilen och titta om den 8 mars är en onsdag. Vilket hon ju var säker på...hon som inte bokar fel. Jag slet snabbt upp almanackan och jippi, den 8 mars är en TORSDAG! Vilket jag sa med hög och bestämd röst så alla hörde. Då snörpte hon ihop munnen och sa snäsigt. -Då går jag och bokar om då.
Sen fick den lilla damen två paket med batterier till sin hörapparat som kompensation.

Åh så arg och ledsen man blir...fy sjutton!

Och om pappas hörapparat fungerar och han hör...det får jag kolla en annan dag.




14 kommentarer:

  1. Så trist att bli bemött på det viset. Hon borde nog få en pratstund med sin chef om hur man hanterar vissa situationer. Bra att det finns hjälpmedel ...om de hjälper.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du var där just då, för att bekräfta att den lilla damen hade rätt!!:-)Kram Monica

    SvaraRadera
  3. Vad glad man blir då när man kan "sätta dit dem" den sanna skadeglädjen -fast jag INTE tror att varken du eller jag tillhör dem i vanliga fall. Fy vad dålig stil, och hoppas hon skämdes lite.
    Själv har jag faktiskt tagit fel på tandläkartid en hel månad en gång -men inte var de otrevliga för det.

    SvaraRadera
  4. Idioter, man behandlar inte gamla rara människor på det sättet, hon har inget i ett serviceyrke att göra! Har man hört något så dumt som att någon är felfri?
    Usch va trist...
    Hoppas hoppas det ordnar sig med pappas hörsel!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhh så ledsen jag blir då jag tänker på den gamla tanten :( Har ju själv en farmor som nyss fyllt hundra år och det är inte lätt att vara gammal i vissa situationer :( Så skönt att du ändå satt där , jag skulle ha gjort likadant som dig // Kramar

    SvaraRadera
  6. Fy vilken gräslig människa. Fanns det inget kontor i någon källare där dom kunde låta henne sitta och vända papper dagarna i ända? Såna som henne ska inte ha med folk att göra!

    SvaraRadera
  7. Grrrr o morr..så där får man absolut inte uppföra sig..om det är något som gör mig galet arg så är det sådant. Bra jobbat med mobilen!

    Så trist att inte höra..hoppas det löser sig för lille far din..

    SvaraRadera
  8. Fy för så där får man verkligen inte vara .. det är många som borde byta jobb.Jag hör oxså en hel del där jag befinner mig och är inte det minsta rädd för att påtala saker då jag hör opassande människor som är otrevliga. Vilken tur du var där.. Riktigt fina blomsterbilder du visar oxså.. nu längtar jag verkligen efter solskensstunder och att tiden snabbt kan byta om kläder :) Ha de.. kram till dig du fantastiska människa :)

    SvaraRadera
  9. Morning! Tack för dina uppmuntrande ord hos mig!
    Meen...hade nog inte kunnat hålla mig i skinnet om jag varit i dina kläder...jäkla arroganta människa! Jag är på uruselt humör nu för tiden....!
    På mitt jobb kommer det ibland patienter på fel tid...men inte är vi otrevliga för det! Man försöker ju lösa det istället!
    Kramen!
    Ragnvi

    PS. Såå fin skål du har!

    SvaraRadera
  10. Men Fyyyyy så hemsk människa, tur att den gamla damen stod på sig.

    Ha det gott vännen, kram

    SvaraRadera
  11. Jaa du, vissa typer är inte alls lämpade för servicebranschen! Är själv också noggrann över hur jag blir bemött i butiker efter att ha arbetat 23 år inom försäljning och planering. Som tur fick hon en liten tillrättavisning och hoppeligen en lärdom också... :)
    Hoppas det fixar sig med hörapparaten!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  12. Det finns folk till allt nu för tiden ,nu fick hon ju FEEEL där det är väl inte så svårt att vara trevlig tycker man, då får man som du säger byta jobb och det fort
    herregud stackars den gamla damen fina foton förresten ;)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Hon borde verkligen byta jobb! Man FÅR inte behandla någon så, speciellt inte äldre!
    Jag blir så upprörd så jag höll på att glömma att skriva hur vackra dina bilder är och att det ska ordna sig för din pappa.

    Agneta

    SvaraRadera
  14. Hur gick det för sin pappa? Och vad fina bilder du lägger upp.
    Och man kan bli vansinnig på personer som uppträder så illa. Förhoppningsvis har hon bytt jobb nu.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4