tisdag 17 januari 2012

En bra början på dagen...



 Det blev sillfrukost i morse....Dillsill på godaste fröknäckebrödet.
  Mums!
 

Fick ett recept av min syster...vet inte var det ursprungligen kommer ifrån...men nu kallar jag det för 
Annas Dillsill
5-minuterssill
1/2 dl majonäs
1 dl gräddfil
1msk hackad dill
1 msk hackad gräslök
1/2 liten hackad rödlök
salt, peppar


Och en kopp kaffe i min fina födelsedagskopp, som jag fick av dottern med familj.


 Hittade en liten fårskinnsdyna på rea i går.


Passar ju precis på min fina lilla pall som pappa har gjort. Jag ska måla den vit till våren...har jag tänkt.


Tulpanerna har slagit ut lite.Nu är de som allra vackrast...lite lagom utslagna.

4 kommentarer:

  1. mums va gott det lät, å vilka vackra tulpaner, kramen

    SvaraRadera
  2. Sill frestar du med på Knäckis... Jag älskar sill på just hårt bröd och tar gärna en sillamacka så där framåt middagen (mitt på dagen).. ditt recept ser ju väldigt intressant ut :) Ser att dina tulpaner ser lite likadana ut som mina just nu.. som vackrast sedan rasar det om så där ett par dagar ... men då köper vi nya. Äkta fårskinn på den fina pallen.. så härligt.. själv har jag bara Ikeas små runda icke äkta dynor på ett par av pallarna här. jag har oxså en snurrpall som har stått i mina farföräldrars hem vid ett skrivbord en gång .. hemmagjord:) Ha de gott så tar vi nya tag i morgon :) Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken ljuvlig header!
    Kände ett sådant lugn när jag såg den bilden!
    Lyckliga dig som bor på Österlen, så fint!
    Ett av mina favorit favorit resemål!

    Kram Anna Lena

    SvaraRadera
  4. Hej! Visst är det fräscht med vitt men om jag ska vara ärlig så vill jag helst att det vita ska vara i form av snö på vintern! Jag älskar färger och skulle inte trivas i ett vitt hem även om det är snyggt. Jag måste boa in mig bland varma starka färger.
    Jag köpte mig också tulpaner i söndags när det var tulpanens dag, men jag valde förstås de färggladaste jag hittade, hehe
    Hoppas dina lediga dagar går riktigt långsamt så du får njuta läänge
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4