måndag 27 maj 2013

Snart...

 
 Om exakt en vecka...slår vi upp fönster och dörrar på Österlen. Det blir en välbehövlig vecka.

Nu behöver jag sitta under mitt körsbärsträd och dricka mitt morgonkaffe.
Jag behöver höra vågornas brus, känna vinden i mitt hår.

För nu är det tungt att andas, luften kommer liksom inte ända ner. Behöver bli av med alla måsten och bekymmer...låta dem rinna rakt ut i havet...om en vecka är jag där. Ska bara arbeta fem nattpass först, med början i kväll. Och på måndag morgon nästa vecka, när jag kommer hem, då sätter jag mig i bilen, somnar förhoppningsvis lite då och då. Och när jag sen vaknar...då är jag på mitt älskade Österlen.



7 kommentarer:

  1. Låter helt underbart att få tillbringa en vecka där. Vi var ju där under Kristi Himmelsfärdshelgen och jag skulle gärna åka ner igen men det är ju några mil. Jag längtar efter att få se lilla fölet i verkligheten och få känna lite på hur han känns.
    Så fin din pappa är...101 år. Underbart att vi kan bli äldre och äldre. Tänk förr då var det väldigt ovanligt att någon blev äldre än 90.

    Passa på att njut nu av ditt vackra andningshål och tanka mycket energi.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Hoppas din vecka går snabbt, förstår att du läääängtar!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt..ja det är verkligen lite tungt nu när man helst vill vara ledig hela tiden.Men snart är det semester..bara ett par tre veckor kvar..:) lyckliga du som har ditt Österlen.

    SvaraRadera
  4. Ja jisses...din pappa...tänk att kunna bli så gammal! Hoppas han får vara kvar en tid till, och må bra!
    Elvis o Lennon...vilka sköningar! Och namnen...så bra!
    Österlen...jag är med dig i tanken hela underbara veckan!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  5. Mmm, så skönt det låter att få sitta där under körsbärsträdet och att få gå på den härliga stranden!
    Hoppas att ni hinner rensa hos din pappa innan han gör det själv. Tänk att vara 101 år och vilja rensa ogräs.

    Ha en skön vecka på ditt Österlen!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blir av att veta att om bara någon dag sitter du här i Skåne och njuter. Med ett leende på läpparna och axlarna i normalläge. Och jag lovar dig, vi kommer att bjuda på ett otroligt vackert landskap. maj har varit helt fantastiskt och jag hoppas att juni kommer att fortsätta på samma sätt.

    Ta nu hand om dig och njut på måndag! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Och nu är du där hoppas du har kunnat gå ner i varv massor =)

    Stor kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4