måndag 13 maj 2013

Börjar visst komma igång lite.....

Frukost ute på baksidan, dagen kan ju inte börja bättre.
 Har köpt mig en ny dator. Den gamla var dels en väldigt liten dator, började få lite svårt att se. Men den största anledningen var att batteriet expanderade. Poff sa det, och datorn blev en aning tjockare. Hann i alla fall föra över alla foton till en extern hårddisk. Så nu håller jag på att lära mig hur den fungerar. Fotar och lägger över kort både här och där. Lite ovant mot den gamla, men jag lär mig undan för undan.
I den lilla täppan på baksidan har den stränga vintern satt sina spår. En hel del har tagit stryk, tur att det inte är så stor rabatt. Vi har köpt lite nytt, och det blir nog några plantor till.
Men nu har det satt fart. Kungsängsliljorna har tittat upp, och blommar med sina vackra kronor.
 Älskar denna lilla blomma.
Se så fint solen lyser på dem.
 Och mina vackra tulpaner, som blommade så fint förra våren. De har klarat sig och nu väntar jag bara på att de ska slå ut.


2 kommentarer:

  1. Hej! Victor, makens yngsta barnbarn hette länge lillebror, till slut undrade vi om man överhuvudtaget skulle kunna vänja sig vid något annat namn tsss
    Vad är det för smarrigt du har på frukosttallriken i solskenet? Ser nästan ut som blinier, ryska boveteplättar, lite tjockare än vanliga pannisar.
    Ha en fin pingstvecka/Kram

    SvaraRadera
  2. Va mysigt det ser ut med frukost ute!! Bra idé klart maken får se till att bli "hemmafru" =)

    Kungsängsliljor bara måste jag köpa, hade såna vid huset, men nu har jag ju inga.

    Ha en fin dag, kramen

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4