tisdag 14 maj 2013

Det gör ont när knoppar brister....

 
 Och det gör ont att klippa ner sina pelargoner. Men gör man det inte ordentligt första gången får man skylla sig själv. Var helt enkelt tvungen att tukta min ena Mårbacka ytterligare en gång, annars hade den förmodligen gått av. Så nu har jag två krukor med skott, får väl ge bort dem när jag ser att de har rotat sig ordentligt.
Men det gör lite ont när den blommar så fint just på de grenarna som måste bort.
 Men nu får jag njuta av dem i en vas i stället.
Den lilla blomman som blev kvar.
 
 Har ingen före bild...men väl en efter bild. Och den är ju rätt så ståtlig ändå. Två år gammal.
 
Min första Mårbacka...tre år gammal.
Min favorit...Caliente Pink...troligtvis en korsning mellan zonal och ampelpelargon, har jag läst.
 Tycker så mycket om den.
 En liten stickling från min första Caliente Pink, som tyvärr strök med i vinterförvaringen. Men nu har jag både en ny och den lilla sticklingen. Bäst att ta några sticklingar till hösten, för säkerhets skull.
 Stjärnpelargon Fay Brawner Lilac. En ny liten vän. Har en i ljust rosa också, vet ej hur de är att övervintra. Men jag ska göra mitt bästa, men först ska de få förgylla sommaren för mig.
 Årets Pelargon 2012 "First Yellow"
 Årets Pelargon 2013 Tango "Velvet Red"
 En underbart mörkröd färg. 

 Ja, så i dag blev det lite Pelargonvård. Alla vissna blommor är bortplockade, och de har alla fått vatten med pelargongödning. Nu mår de riktigt bra :-)

3 kommentarer:

  1. Himmel vilka eleganta exemplar..du är ju helt makalöst bra på pelargoner det är då ett som är sant..underbart vackert.

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra pelargoner , helt underbara , Caliente Pink eller hur den stavas den var väldigt vacker , den påminnde mig om min mormor // Kramar :)

    SvaraRadera
  3. Dina pelargoner ser verkligen ut att må bra! Jättefina exemplar.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4