torsdag 16 maj 2013

På min parkbänk....

 Där hade jag tänkt mig några timmar i solen med en bra bok.

 Men nu kommer molnen in.

 Jag hann i alla fall äta frukost i solen.

 Men det kanske lättar upp igen.

 Det skulle allt vara skönt att få sitta i solen en stund i dag, och ladda lite inför natten.

För nu är det dags igen, men bara två nätter. Sen är jag ledig hela nästa vecka. Då hoppas jag på finväder. Men en regndag skulle jag vilja ha, behöver nämligen kamma och bada tre ovårdade hundar.  

Jippi! Solen kom tillbaka, och jag fick några sköna timmar i solen. Hann läsa ut min bok, nu ska jag leta igenom bokhyllan efter en ny bra bok. Finns lite att välja på, samlar på böcker. Trots att jag mest läser på sommaren, vill gärna sitta ute i solen. Eller i skuggan, under mitt körsbärsträd på Österlen. Och nu börjar det närma sig, första veckan i juni åker vi ner. Men då blir det "bara" en vecka.

5 kommentarer:

  1. mmm va härligt du fick dej där på den bänken ser verkligen inbjudande ut att sitta där,vad var det för bok du läste? kramen

    SvaraRadera
  2. Hm...gjorde fel i förra kommentaren...börjar om!

    Morning o Grattis till Den Nye Lille Mannen! Så fiiiin!

    Har nu suttit o njutit för fulla muggar av dina fina bilder! Underbart!
    Inser nu att jag missköter mina stackars pelargoner!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  3. mm, där såg inte dumt ut att sitta med en bok och läsa! Vilken tur att solen kom tillbaka så att du kunde göra det! det är väl för härligt när man är inne i en bra bok, och sitta utomhus -gärna i skuggan en varm sommardag, eller i solen på våren, och bara läsa!

    SvaraRadera
  4. Skönt att du fick njuta av solen då den kom tillbaka! Det har ju varit lite molnigt men ändå varmt. Ser väldigt mysigt ut på din bänk.
    Tänk så fort det slår ut och blir grönt nu. Så härlig tid! Och att få åka till Österlen låter också härligt!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Hej, förstår att suget ökar dag för dag att komma ner till Österlen! Men nu har du ju haft annat att tänka på med ett nytt barnbarn att gosa med! Det såg jätteskönt ut på din soffa, hos oss blev det helmulet idag, vilket jag tycker är så skönt så...käringen mot strömmen som jag är. Prognosen visar regn i veckan, kanske behövs det också.
    Jag har ju all tid i världen att gå ut och plocka växter, o så stillar man hamstringsådran också!
    Kramen

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4