söndag 9 juni 2013

Österlen

 Nu har vi snart varit här i en vecka.
 Som det blommar.
 Syrenbersån är underbar, den har aldrig blommat så mycket som i år.
 Och doften...den slår det mesta.
 Här sitter vi varje kväll och äter middag.
Mums!
 Aklejor i alla möjliga färger.
 Från början hade vi bara en blå. Men den har försvunnit.
 Har också köpt mig några pelargoner, att pryda fönsterbrädorna med.
 De ska få flytta hem till syster yster, när vi åker hem på tisdag.
 Så tar hon hand om dem till vi kommer tillbaka senare i sommar.
Men tiden går för fort, veckan är snart slut. Men vi tar en extra dag, och åker hem först på tisdag. Jag njuter av varje sekund här. Även trädgårdsarbetet, som tyvärr har tagit ganska hårt på min stackars kropp. Men nu vilar jag sista dagarna...och fortsätter att njuta :)

5 kommentarer:

  1. Ååhh så fint ni har det där! Jag förstår att tiden går alldeles för fort. Det brukar den ju göra när man har det trevligt. Någon gång, ska jag besöka detta vackra ställe på jorden. Trist att erkänna, men jag har aldrig besökt Österlen.
    Ha det gott nu och njut av dagarna där.
    Kram från Åsa.

    SvaraRadera
  2. Lyckliga lyckliga du..ditt hus där är som ljuvaste musik..med en växtlighet som är rena paradiset..så vackert så frodigt o rent av himmelskt.

    SvaraRadera
  3. Får nog försöka åka till Österlen nångång..det är verkligen vackert.

    Ha en fin helg, kram kram

    SvaraRadera
  4. Så gott ni har haft det här nere och vad roligt att vi kunde bjuda er på riktigt härligt sommarväder. Nu har regnet öst ner i två dagar men det var efterlängtat. Markerna har verkligen skrikit efter vatten. Och efter den långvariga hettan behövde nog min hjärna dessa svalare dagar att återhämta sig på. ;)

    Snart är ni tillbaka igen. Det är gott att veta. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Så underbara foton förstår att du trivs i detta vackra // kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4