torsdag 23 maj 2013

Hemma hos pappa

Där blommar körsbärsträdet för fullt.
Det är så vackert.
Det kommer från min mormors körsbärsträd. Körsbärsträd har ju en förmåga att sticka upp lite var stans :)  Nu har vi grävt upp en planta som vi ska ta ner till Österlen. Hoppas att den klarar sig.
 Maken klippte gräsmattan hemma hos pappa, och pappa och jag tittade på. Precis som det ska vara. Fina, fina lilla pappa...som är 101 år!!!!!! Det kan man väl inte tro?
 Även plommonträdet...
 Och äppelträdet står i blom. 

Pappa tyckte att det behövde rensas lite ogräs mellan plattorna på gången. Jag kanske kan försöka lite i veckan sa han. Jag försökte på alla sätt och vis övertala honom att låta bli. Vi gör det nästa helg...sa jag. Hoppas verkligen att han låtit bli. Men man vet aldrig. Förra året var han ute och jobbade i trädgården, men åren tar ut sin rätt. Han är lite yr och vinglig nu för tiden. Vi ska åka dit i helgen...då får vi se ;)



5 kommentarer:

  1. Nej, det kan man verklgen inte tro, att han är 101 år, en stilig karl ju! Och viljan till trädgårdsarbete finns kvar, det låter underbart i mina öron. Vad härligt att få ha sin pappa kvar så länge i livet, önskar jag får ha detsamma! Mamma skulle ha fyllt 80 i höst om hon fått leva, och jag tycker hon gick bort alldeles för tidigt.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Så vackert med alla körsbärsträd..och så söt pappa..101 år..det var inte dåligt !!!!

    En fin helg till dej..kraaam

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och en djäkligt fin bild på din Pappa 101 år, aktningsvärd ålder verkligen, min Pappa med sina 85 år rena barnet.
    Skönt att han fyllt 101, krisålder kring 100 är nu över, var med om en studie av gamla för många år sedan och det visade sig att många tappade livslusten efter att precis fyllt hundra....det är nog den här djäkla visans fel, ja må du leva ut i hundrade år.
    Studien visade att hade man väl kommit över 101 så tickar det bara på, min favorit var en man som var 107 år som jag var och intervjuade i Kalmar. På min fråga hur han kunnat bli så gammal svarade han:
    -Inga kärringar och inga ungdjävlar!

    Kanske stämde det i hans fall, annar tror jag på att man blir gammal om man har barn som du som stolt visar sin fina Pappa på bild, gissar att du alltid var stolt över honom!

    Tittar i fina fotobloggar idag, halkar in på denna eminenta sida. Har bloggat nu i snart 5 år och ännu ej startat upp en fotoblogg som jag tänkt göra en längre tid nu.
    Ha en fin helg!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  4. Din pappa alltså han är ju helt otrolig =) Inte ser han ut att vara 101 år, såå fin&pigg.

    Ha en underbar helg, kramen

    SvaraRadera
  5. Hej igen, tänk, i framtiden kommer fler o fler att uppnå den hedersvärda åldern av 100 år. Har man inte alltför många krämpor och lite livsgnista kvar är det ju underbart! Din pappa tycker inte att det är lite ensamt därhemma då? Tänker om han hellre skulle bo någonstans där det fanns lite mer gemenskap. Vi har ett äldreboende här som Hasse o jag planerar att flytta till om och när den dagen kommer. Men de allra flesta här i byn bor kvar hemma med hemtjänst. Många av dem kommer tyvärr aldrig ut eftersom det inte finns personal till att ta ut dem.
    Kramen

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4