onsdag 22 maj 2013

Forsatorp

 Fönstret står öppet i det nyrenoverade sovrummet, på sonen och svärdotterns lilla torp. Så fint det blir, takbjälkar, trägolv, och en liten kamin.
 Och detaljer finns det gott om.
 Har nog visat en del tidigare.
 Men de tål att visas igen.
 Älskar gamla rostiga ting.
 Det här är nog min favorit, den är underbar.
 Och snart kommer tvätten fladdra i sommarvinden.
 Dörren står alltid öppen, bara att kliva in.
 En gammal tidning som hittades under korkmattan i sovrummet. Där det nu "bara" ska vara trägolv.
Präktiga pjäxor - som edra slitvargar gilla...Underbart!
 Och kom ihåg, julkaktusen får inte förkylas!!!
 Som sagt, så mycket olika detaljer det finns.
 Vedspis i köket, så klart.
Ja mycket fint kan man hitta på gamla torp.

3 kommentarer:

  1. Hej, ligger torpet långt från Stockholm? Tänker på hur lång tid det tar att åka dit, i alla fall inte lika länge som till Österlen!
    Visst blir man nostalgisk i de gamla fina miljöerna, underbart när folk har sparat i ladorna istället för att slänga.
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du tittade in till mig - sålunda hittade jag hit!! Och det var angenämt! Kul! Och så många vackra bilder och vilket fint litet torp det verkar vara. Med massor av fina detaljer!
    Kul att höra om dina rötter här på västkusten!
    Agneta karm

    SvaraRadera
  3. Åhh nu har jag frossat i både pelargonier och ett nytt litet underverk vid namn Lennon. Tänk att lille Elvis blivit storebror. Dom är såå söta båda två! Jag längtar efter mina små jag också.Men här är det bara sjukdomar som stoppar jämt. Helena har ju varit sjuk hon också och sen så hinner jag med att vara hyfsat frisk en dryg vecka efter medicinering så är det dags igen. Jag är innerligt trött på denna hosta, men vad göra. Det är en kronisk sjukdom på mina lungor som jag haft länge, men som blivit värre med åren. Sjukdomen heter Bronkiektasier. Sen har jag ju fått en bakterie som jag haft ett år nu i juni, som tydligen är omöjlig att få bort. Det är mot den jag inhalerar.Pseudomonas heter den.
    Jaja..nog gnällt om det!
    Vilket underbart torp dom har. Är det första sommaren för dom?
    Dina pelargoner är gudomliga.Du har pelargonfingrar..verkligen. Min gula från förra året kom igång så bra och blommar gör den, men bladen liksom krullar ihop sej. Vet inte vad det är för fel. Samma sak ifjol. Tror jag skickar den till dej.Hur gör du med alla blommor när ni flyttar till Österlen? Tar du med dom?
    Det här blev ett långt inlägg hos dej.
    Må så gott nu och njut när ni kommit dit..till paradiset.KRAM KRAM!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4