tisdag 28 augusti 2012

Slottsträdgården Ulriksdal

Så skönt det var att vakna i går eftermiddag, efter veckans 5  nattpass (dock inte i en följd, utom de 3 sista) och ha nästan en och en halv veckas ledighet framför mig. Visserligen är det som vanligt att pappa ska ha sitt, men jag ska verkligen försöka att sätta mig själv i första rummet den här veckan.

Började med en tur till Slottsträdgården Ulriksdal.
 Pumpatunneln, den är visst återkommande, har gått igenom den tidigare år :o)
 Ljuvligt med alla blommor på självplockningen.
 En  häftig träsoffa.
Gungsängen, men jag skulle nog bli sjösjuk i den ;o) Men fin är den.
 Ett häftigt uterum är det i alla fall.
 Otroligt vackert med alla blommor.
 Det var bara att gå runt och njuta.
Och jag hittade så klart något att ta med hem också.
 
En Anisisop.
Och en rosa Höstanemon, älskar anemoner....de är så söta.

10 kommentarer:

  1. wow va vackert å så mysigt att strosa där vilka otroligt vackra bilder..

    SvaraRadera
  2. Åh, så vackra bilder du visar!
    Ha en fin ledighet. Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen ett härligt ställe det där. Jag var där nu i sommar för första gången. Deras vegetariska buffé var ju himmelskt god.
    Tänk va läckert med en pumpatunnel.
    Ha det gott!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Men vilket vackert ställe, det uterummet skulle jag inte säga nej till!

    ha en fin ledighet njut, kram kram

    SvaraRadera
  5. Åhh va vackert. Där skulle jag gärna gå o botanisera. En höstanemon har jag pratat om precis i dag. Jag skulle vilja testa om den trivs här hos mej.Den blå bergvallmon skulle jag också vilja prova på, men den är svår säger dom.Jag älskar ju vallmoblommor.
    Vi har haft ett underbart väder i dag. Hoppas det blir så några dar till för Helena o barnen kommer på en snabbis i morgon. Dom ska åka tåg. Det blir nog spännande för Ellie. Ska bli såå roligt.. det är längesen jag träffade dom nu.
    Ha det skönt på dina "lediga"dagar. Kram på dej!

    SvaraRadera
  6. Jag förlåter dig för att du stulit min tid, det var det värt när jag ser alla fina bilder. Vilket uterum! Minns att jag sov i vattensäng en period i början av 90-talet, kändes kymigt första nätterna men man vande sig snabbt och sen var det nog den bekvämaste säng jag legat i!
    Hoppas du håller ditt löfte nu om att sätta dig själv i första rummet, "ler"
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  7. Mmmm du detta ställe kan man ju bara vara förälskad i..så mycket vackert..aha gunga finns där..jag minns den från mässa på Nordiska trädgårdar..Anemoner ja..det är primadonnan nr 1 det...precis som du :)

    SvaraRadera
  8. Härligt! Måste åka till Ulriksdal snart, innan hösten sätter in. :)

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint!
    En pumpatunnel skulle man ha och ett sådant uterum skulle man också ha!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder och ta hand om dig,
    kram Monica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4