söndag 9 september 2012

Min långledighet....så fort den försvann.....

Man kan fortfarande sitta ute och njuta på parkbänken. 
 Bara att svepa in sig i teddypläden om det blir kyligt.
Den fina ampelpelargonen som jag köpte på Österlen. Den hängde utanför dörren under de fyra veckor vi var där. Jag brukar lämna kvar blommorna men hade inte hjärta att göra det i år. Utan forslade hem mina pelargoner. Lite trångt blev det...men det gick. Och alla klarade resan...även om de var något tilltuffsade när vi kom fram.  
 Man kan ju alltid tända ljus om det blir kyligt. Jag vill sitta ute och njuta så länge som möjligt.
 Lite möbelrenovering har det blivit också. Jag köpte bordet på blocket för 500 :-
 Men vitt ska det vara. Slipat och fixat.
 Lite schabby chick :o)
Jag blev väldigt nöjd.  Det finns två iläggsskivor också...men de är inte slipade och målade än. Det tog liksom stopp med orken. Men nu har vi köpt mer slippapper så vem vet.....
 Jag kan i alla fall sitta här och njuta, titta på min lilla Appleblossom Rosebud...som för övrigt också är hemforslad från Österlen.
Dricka en kopp bergste från Grekland.
 
Med honung...också från Grekland...så klart. 
 
Lite svampplockning har jag också hunnit med under min långledighet...som för övrig är slut. Har jobbat två pass i veckan.

Men jag har något att se fram emot nu....nedräkningen har börjat.....höstveckan på Österlen närmar sig :o)



10 kommentarer:

  1. Åhh så mycket gott och fint! Den där grekiska honungen slår nog all honung jag har smakat. Såå god! Och vilka maffiga kantareller....
    Ditt bord var ju ett riktigt kap. Det blev ju så fint!

    Ha en bra kommande vecka nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Men lyckliga lilla människa som har detta underbara ställe..och så fint bordet blev..helt i min smak..ja visst kan du njuta..fattas bara annat..höstvecka på lenaste kusten måste vara kärlek..

    SvaraRadera
  3. Vad mycket du hunnit med, och bordet blev så snyggt. Det enda som grämer mig med vår flytt är det pyttelilla köket! Jag har bott i många sådana lägenheter tidigare, och det är inte så kul! Vi som bara är två sitter alltid vid ett stort köksbord med iläggsskiva. Där skriver jag, läser, målar, löser korsord så något tomt vackert vitt bord är det inte...
    Men, nu blir det till att packa ihop sig, vi kommer att krocka mången gång kan jag lova, gubben och jag, det gör vi redan nu fast vi har ett skapligt stort och rymligt kök.
    Så, nedräkningen har börjat, när är det dags för Österlen?
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Jajamen! Vitt ska det va! Snyggt! :)

    SvaraRadera
  5. Jag vill med till österlen, men det får nog bli till våren. Denna sommar vet jag inte var den tog vägen. Med mycket inbokat räckte sen inte tiden till :(

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilken fin blogg jag landar i här! Mycket vackert och inspirerande att betrakta.
    Fint mål-projekt=snyggt blev det!
    Ha en fin helg/ Bea

    SvaraRadera
  7. wow vilka otroligt vackra bilder..å så fint du har det,kram

    SvaraRadera
  8. Det är så rofyllt att titta in här hos dej.Man blir varm inombords. Du har det så mysigt o fint både inne o ute ser jag. Fina blommor som trivs hos dej. Mina pelargoner är långa o skrangliga, men kämpar på o blommar.Bordet blev så fint. Det liknar mitt köksbord, men det är inte målat. Det blir så fint när det blir vitt o passar ihop med det andra vita. Soffan ser jättefin ut den med.
    Och snart bär det av till Österlen igen.Såå härligt det låter. Jag har varit mest här hemma hela sommaren och väldigt lite i stugan.
    Den här sommaren har inte varit bra alls.Är fortfarande sjuk. Äter på en pecillinkur som inte hjälpt ett dugg. Ska prata med läkare i morgon igen.

    Ha det gott nu. KRAM på dej!

    SvaraRadera
  9. Åhh va vacker bänk med såå fina dynor och pläd.
    Tycker alltid det ser så vackert ut hos andra, men själv skulle jag aldrig trivas med det. Jag är mer för rött, svart, brunt i en salig blandning=)

    Ha en ljuvlig lördag, kram kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4