tisdag 7 augusti 2012

Österlenkryddor

Ännu en favoritbutik på Österlen....Österlenkryddor
 
 Med underbara Lavendelfält.
Ringblommor och massor med olika örtkryddor.
Hoppsan...en katt bland hermelinerna...jag menar kryddväxterna ;o) 

 
 Det finns så mycket vackert att handla.
 Krukor, lyktor, växter mm

Lavendelvinäger, en nyhet för mig...men ack så god.
Lavendelsenap...måste man bara ha till julskinkan (säger kusin Helena) och jag håller med. Efter att ha provat den förra året så är det ett absolut måste här hos oss också.
Men det finns så mycket olika kryddor att välja mellan, det får bli en nyhet varje gång.
Och i år blev det alltså Lavendelvinägern. Efter att ha besökt Österlenkryddor förra sommaren så är det ett av "måste" utflykterna på Österlen för oss.

5 kommentarer:

  1. Himmel...vad ska jag säga..himmelskt ja det är det verkligen. Vilken lycka att få gå där..det är som om jag känner dofterna som om jag går där bredvid dig..pekar o ler..mmmm så glassigt så.

    SvaraRadera
  2. Men åhh va mycket smaskens..känner dofterna=) Åhh vilken söt kisse!!

    Har du haft problem att komma in på min blogg, va trist. Undrar vad det beror på??
    Jag fick byta stilmall när dom bytt plattform blogg.se. Fick ingen ordning på min blogg, texten var understruken och en massa andra strul=(
    Mejlade bolgg.se men inte fick jag några svar=(

    Ha det gott, kramen

    SvaraRadera
  3. Åhh va härligt att titta o njuta av alla underbara bilder! Vilka vallmofält..tänk att få uppleva detta. Jag som är galen i vallmon. Och få komma till medelhavet så snabbt o lätt. Underbart! Ni bor verkligen i paradiset. Lavendelfält..ojojoj! Vilken tur att du fått ladda batterierna. Du får gå tillbaka o kolla bilderna när höstkylan kommer. Hoppas nu att du inte får det alltför jobbigt framöver med alla hemmabestyr.

    Själv har jag avslutat med en rejäl(magsjuka)fast det var ingen vanlig sådan utan troligen att min mage börjar protestera efter alla hårda behandlingar på sistone. Jag har legat hela helgen med hög feber o allt som hör till.Jag slapp i allafall att åka in o få dropp.
    Men nu är jag ganska så kry. Har börjat få i mej lite lättare mat. Äldsta dottern kom hit i dag med en jättegod soppa som hon mixat o kokat åt bara mej. Såå gulligt.
    Ha det såå bra.Och stor kram till dej!

    SvaraRadera
  4. Åh, vilka fält! Och så mycket fint de säljer! Roligt med nya kryddblandningar.
    Medelhavet var också ett fint ställe, härliga bilder!
    Vad det är vackert på Österlen!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Milda Matilda! Vilka underbara foton du bjuder på! Vallmofält, Medelhavet o Lavendel! Förstår att du njutit!!!!

    Min tand är äntligen borta ur munnen! Men tvi vale så dålig jag var innan...
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4