söndag 16 juni 2013

Hemresan

 Som alltid...nästan i alla fall. Tar vi vägen mot Vitaby och Kivik, så vacker och böljande väg.
 Vi kör ner mot hamnen i Kivik, efter havet mot Vitemölla...och "vår bänk".
 En kopp kaffe med tilltugg.
 Blickar ut mot havet en sista gång. Och sen lämnar vi Österlen...för den här gången.
 Nästa stopp blev ovanför Gränna.
Skönt att komma ut lite, tycker även hundarna.
Sträcka på benen, dricka lite vatten...och skälla på alla turister;)
Så vackert, en av mina favoritutsikter.

Och nu har vi varit hemma nästan en vecka. Känns mycket längre. Har hunnit med att jobba två pass, hälsat på pappa några gånger, varit på Skansen med Elvis. Lämnat tillbaka honom ute på föräldrarnas torp. Hälsat på dotter med familj. 
Ja, nu är allt som vanligt igen :)

3 kommentarer:

  1. Så fina bilder och den vackra gamla bänken den känner jag igen , härligt att få lufta strupen och skälla av sig på lite turister ,tänk om en annan kunde göra likadant ibland hahahaa ;) Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag bara måste till Österlen ...det har jag sagt så länge..men nu får det faktiskt ske...underbara bilder !!!

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  3. Ja det är vackert där på kusten. Förstår att ni vill till bänken och havet en sista tur innan ni styr norrut. Utsikten vid Gränna är inte så tokig den heller. Så mycket ni har hunnit med sen ni kom hem.
    Nu är det två jobbardagar innan sommarlovet träder i kraft för min del....längtar...

    Kram
    annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4