söndag 30 juni 2013

Oj vad tiden går.....

 Midsommar skulle firas med far, man, sönerna och svärdotter Erika, Elvis och lilla Lennon. Men när vi kom till far var han så trött och ville inte alls vara med. Far låg på soffan och vi andra firade midsommar med god mat och lek. Mycket märklig midsommar blev det.
 Midsommardagen åkte vi alla ut till dotterns svärföräldrar.
 Nytt lantställe...med vacker utsikt och stor blomsterprakt.
 En härlig dag blev det. Med barn och barnbarn.
Och så klart...mycket god mat!!!

På söndagen åkte vi åter igen till pappa. Oroligt så klart! Men direkt när jag öppnade dörren hörde jag hur det skramlade i köket. Han var i full färd med att diska. Och såg så pigg och glad ut. Tack och lov för det.

Sen har det varit en hektisk jobbvecka...men nu är jag ledig hela 12 dagar på schemat...HURRA!!!! Sen har jag bara tre pass kvar...och sen blir det Österlen för hela slanten :)

5 kommentarer:

  1. Skönt att pappsen piggade på sig. Klart att man blir orolig då de inte orkar vara med. Så vackert det var där i trädgården och maten såg mycket god ut.
    Skönt att du är ledig ett tag nu. Vi grejar i trädgården innan vi styr kosan söderut.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Hej!
    O jag som trodde du skulle åka ner nu efter sista passet! Men, så var det inte, nå den som väntar på något gott!
    Jag köper fryst hundmat hos slaktaren, tyvärr är det i väldigt stora påsar. Innehåller alltså slaktavfall. Jag tillsätter morot, korngryn och örter och kokar till en smaskig gröt. Sen portionsfryser jag ner den, blir mat till månaders förbrukning! Den maten får hon till middag, på morgonen är det torrfoder som gäller.
    Ha det så skönt i det gröna och sköna!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så gott det ser ut! =) Va sugen på grillat jag blir.
    Skönt att pappa verkade piggare =) Kram

    SvaraRadera
  4. Så skönt att din far verkar må bra..alltid lite oroligt med dom äldre !
    Oj så mkt fina blommor du bjuder på !!
    Österlen för hela slanten låter härligt !!

    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Skönt att din pappa var OK. Han kanske var så förståndig att han verkligen bara kände sig trött och ansåg det bäst att vila - det är ju så man kan känna själv ibland, men nånting gör att man går i alla fall, fast man kanske skulle må allra bäst av lugnet.
    Skönt att ha sommarsemestern kvar att se fram emot!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4