lördag 10 mars 2012

Sovrummet

 Så blev det. Vitt, vitt, vitt och lite beige.
 Nytt överkast som det dessutom var 40% på, lite nya prydnadskuddar, lampor och lampskärmar.
 Gungstolen som pappa har gjort, naturligt sliten efter många år.
Den söta lilla lampan.
Och alla fina kuddarna.

Ja, jag är riktigt nöjd. I dag har det dessutom kommit upp lite hyllor och tavlor i sovrummet. Men det visar jag en annan gång. Och nu önskar jag er en trevlig lördagskväll med Melodifestival eller vad ni nu har för er. Själv ska jag om några timmar bege mig till jobbet. Två nattpass ligger framför mig. Trist...tja...men gudomligt skönt i morgon bitti när jag åker hem och får krypa ner i sängen i mitt fina sovrum. 
Den känslan är härlig.

12 kommentarer:

  1. Åh vad fint Gunilla! Precis i min smak! :)

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt verkligen!! Där kan du drömma fina drömmar!

    SvaraRadera
  3. Åhh så fint , du får mig att smida planer " hm hoppas att inte min make ser detta hehehe " Så vackert med vitt och att sätta färg med textiler istället :)

    SvaraRadera
  4. Så fint erat sovrum blev... Skulle vilja göra om vårt med. Svårt dock när man bara hyr...
    Gillade gungstolen.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  5. å så vackert du har det ,där sover du gott:)

    SvaraRadera
  6. Stilrent och vackert, förstår att du sussar gott där! Vårt sovrum sprakar av färger, väggen är groteskt ful gul, uppiffad med en stor bonad med hjortar och i fönstret röda sammetsgardiner. Ja det låter inte klokt men det är ganska okej. Som Synnöve säger, man gör inte gärna om på egen bekostnad när man hyr..
    Kram, hoppas helgens jobb gick bra

    SvaraRadera
  7. Så skulle jag oxså haft det om jag flyttat till annan bostad..Fixat o grejat o kastat o målat om.. riktigt fräscht Nilla lilla.. Ha de så gott.. snart är du ledig några dagar igen.. Livet flyter på .. Kramiz

    SvaraRadera
  8. Åhh så vitt o vackert du har fått det. Du är duktig du som kan måla o greja själv o få till det som du vill. Jag har aldrig målat nånting. Tror liksom inte att jag kan.
    Jag har kommit hem från mina små älsklingar nu. Det var så roligt att få umgås med dom i flera dagar. Ellie var överlycklig att mormor var där.Och Ville med tror jag. Visst är det härligt med barnbarn!Du har ju vanan inne som träffar dina lite då o då.Jag har inte sett mina små sen i julas så det var verkligen på tiden, för tiden går så fort. Ville går ju redan.
    Jaja..hoppas du har det bra med jobb o allt!Kram kram!

    SvaraRadera
  9. Fint och lugnt sovrum!
    Snyggt med det beiga till det vita. Jag tog fram symaskinen för att sy några nya kuddar men hann bara med en. Får bli fortsättning sen.

    Hoppas att du får en trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  10. Ååå, fin säng ni har!
    Hade önskat mer "luft" kring våran säng, ser så behagligt ut med en gungstol i ett hörn.
    Kram Anna Lena

    SvaraRadera
  11. Förstår att du vill vara i det fina sovrummet. Det gör så mycket med ljus inredning. Hoppas att du är ledig den här helgen och får njuta lite av våren.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej! Vilket vackert sovrum ni har! Där måste man sova som en prinsessa.
    Det var så roligt att jag hittade Din blogg, som jag förövrigt gjorde hos Anna Filipendula. Jag har suttit en stund och tittat här hos Dig. Nu lägger jag mig som följare så jag hittar tillbaka igen.
    Ha det gott!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4