torsdag 8 mars 2012

Ledig vecka....


 Utan så mycket ledighet ;o)

 
 Förra veckan var det ju läkarbesök med pappa. Sen lämnade jag ju in hörapparaten. Och kan ni tänka er, i söndags när jag hälsade på pappa och provade, så säger han -Jamen nu hör jag ju vad du säger! Hurra, sa jag :o)
 I helgen fick jag fart på maken. Det blev äntligen ommålat i sovrummet. Både tak, väggar och golvlister. De som bodde här tidigare var inte så händiga. Kluddade lite här och där.
 Och själv försökte jag mig på att måla lite "shabby chic". Blev hyfsat, tycker jag. Pallen har min pappa gjort, den var ursprungligen i furu.
 
 Samma här, en söt liten hylla som pappa så klart har gjort.
 Jag är riktigt nöjd med mig själv. Och sovrummet är så fint, så fint. Nya lampor, överkast och kuddar. Men det får ni se en annan gång.
 Inspiration till allt målande från boken "Inred lantligt, ute och inne" och alla fina bloggar om inredning som jag brukar besöka, och som finns i min blogglista. Ta åt er alla duktiga inredare.
 Den här veckan har varit helt fullspäckad, jag vet knappt vad det är för dag. I måndags var det tandläkarbesök. I tisdags var jag med sonen och yngsta barnbarnet Elvis på sjukhuset. Och i går var jag på utbildning på jobbet, för övrigt samma sjukhus.

Men i dag blir det roligheter, ska ta med mig Havanna och hälsa på en vän som också har hund. Vi ska promenera med våra hundar i det lite kyliga vårvädret. Och i morgon hoppas jag att jag är helt ledig för sen blir det jobb hela helgen...igen. Så fort en långledighet kan gå.

Och här sitter Elvis, som jag är farmor till, och målar med Målarverkstan på Astrid Lindgrens sjukhus. I väntan på att få åka hem efter den sedvanliga botoxinjektionen som dock måste göras i narkos.
Och i rättvisans namn så måste ju "Grabbarna bus" Hockeykillarna som jag är mormor till, få vara med också. Duktiga killar.

Vill du se mer av mina barnbarn så titta HÄR i min förra blogg.

8 kommentarer:

  1. Du är så duktig på att få det fint och trivsamt hemma. Jag är inte som alla andra, jag gillar mycket färg! Men det betyder inte att jag inte uppskattar vita rena miljöer hos andra!
    Va bra att pappa åter kan höra, det är ju viktigt att göra sig förstådd!
    Här vräker snön ner, har hållit på sedan inatt, och domherrarna har hittat hit igen efter en månads frånvaro. Tur man har mycket frön kvar att ge.
    ÖNskar dig en trevlig helg, även om det blir i jobbets tecken
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Å vad fint det blev med dina "shabby" möbler! Kram!

    SvaraRadera
  3. Shabbymålat.. det har jag aldrig hört förut.. men lite så där avskrapt så det ser gammalt o använt ut.. som jag förstår.. fint så fint det blev. Du har verkligen varit i svängarna hela veckan då.. Kul med ombyte och vilken lycka för både dig o lilla pappsen att han hör nu :)
    Ha de gott Nilla vi syns.. kram

    SvaraRadera
  4. å va fint du har det, må så gott

    SvaraRadera
  5. Så fint du har fixat till möblerna. Kul med möbler som pappa har gjort! Här har vi en del som makens morfar har gjort, han var snickare, det är alltid roligt och ger mer själ till möblerna!
    Krukan med den rosa vivan var ju läcker också!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Snyggt målat! Vad roligt att det är din pappa som har gjort möblerna.

    Tittar in snart igen för att se om du visar det nymålade sovrummet! Spännande!

    Ha en skön helg även fast du arbetar!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Morning o tack för dina goa rader hos mig! Jag tar en dag i sänder...

    Systrana sisters...och Harry...gobitar! Precis som dina underbara grabbar!
    Och så fint du donar hemmavid! Me like!
    (Ljuslyktan på den lilla hyllan har även jag med, fast i mässing, köpt på loppis nån gång...).
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  8. Åh så fint!! Me like!
    Önskar dig en fin lördag.
    Kram Mia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4