onsdag 21 mars 2012

Edsbergs slott

 Harry och jag tog en tur med bilen i dag. Till Edsbergs slott. Slottet speglas så fint i Edsvikens vatten.
 Solen blev skymd av moln när vi kom fram, men vi fick en skön promenad ändå.
 Tanken var mest att Harry skulle träna på att inte försöka hälsa på allt och alla. Och att sköta sig vid hundmöten.
 Han brydde sig faktiskt inte alls om mötande, det var väl så mycket nya spännande dofter. Joggare och cyklister var i och för sig lite spännande.
 Till slut hittade vi en liten fyrbent herreman som Harry hälsade på. Och det var ett bra möte, det var en äldre liten hundfarbror som visade tänderna och sa: "Hörru du din lilla sprätt...du ska uppföra dig när du möter äldre gentlemän" -Ja,ja visst...jag ska...sa Harry ;o)
 Till slut tittade solen fram...igen. Men då var vi ju nästan framme vid parkeringen. 
Och så har ännu en ledighet tagit slut...nästan i alla fall. Den här kvällen har jag kvar. Men i morgon kväll är det dags igen. Men bara två pass, sen ledig igen ;o)






10 kommentarer:

  1. Så fint det slottet låg! Ja alla slott brukar väl ha ett vackert läge. Bra med lite träning för vovvar. Ha en skön kväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
  2. otroligt vackra bilder!va härligt att promenera där,kramen

    SvaraRadera
  3. Mycket vackra bilder på slottet tycker jag. Måste vara skönt att vandra runt där. Vem byggde och bodde där? Jag och historia....

    Hoppas ni fick en fin fortsättning på kvällen nu.
    Kramar Synnöve.

    SvaraRadera
  4. Jo minsann det finns isflagor kvar hos dig, men det försvinner snart ska du se. Tycker ni har en fin promenadstråk runt där ni bor .. fint när man är med hund.. då kommer man ut vare sig man vill eller inte :) Kramis o tack för promenaden:)

    SvaraRadera
  5. Åh, vilka fina bilder. jag suger åt mig av natur och "det vanliga enkla livet" om du förstår vad jag menar. För mig är et terapi att både skriva och ventilera mina tankar och oro. kram

    SvaraRadera
  6. Så vackra bilder att sitta och studera , älskar ju sådant här och det är inte vardagsmat för mig dessa vackra miljöer , hmm skulle ha tränat mina vovvs också , dom sköter sig så där då vi möter både folk och hundar ;) Kramar // Nitas

    SvaraRadera
  7. Vilka mysiga ställen du har att promenera vid. Slott.. det har man aldrig haft närhet till. Här är det mest skogen man går i när man vill mysa. Nu har det kanske börjat tina upp så man kan gå där.
    Skönt att ha hundsällskap på promenaderna.Jag brukar kolla på Cesar Millan på TV.Han är ju en stor psykolog. En otroligt klok man!

    Fina bilder på slottet!Såå söta gula krokusar.Ha en god helg!Kram!

    SvaraRadera
  8. Vackert ställe att öva på! Så bra att Harry skötte sig.
    Vad tycker han om alla fåglarna?

    Ha en trevlig söndag!
    Agneta

    SvaraRadera
  9. Härligt att han sköter sig=) Har du jobbat nu i helgen, har ju varit fantastiskt vackert väder.
    Vilken bonus att komma hem till Våren.

    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Ann-Marie och jag brukade åka dit och mata fåglarna med barnen vill jag minnas, när vi jobbade på Rälsen. Vi fick väl nåt gammalt frukostbröd av Gerdan kan jag tro. :))

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4