tisdag 2 juni 2015

Syrener

 Syrener är väl något av det vackraste som finns.
 För att inte tala om doften.
 Att sticka ner näsan i en bukett med syrener och dra in doften....
 Det är barndom för mig. Syrener hos mormor, hemma hos mamma och pappa, skolavslutning....
 Och naturligtvis har jag alltid haft en eller flera syrener där jag har bott.
 Njuter av att öppna altandörren på morgonen och känna doften av dem.
Och nästa helg när vi åker upp till landet så tror jag att vi får njuta av dem en gång till. Det är ju lite senare blomning där.

5 kommentarer:

  1. Syrener passar verkligen vid den här tiden, det är så fint och somrigt och hör till! Och så vackra bilder du tagit!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. De är helt underbara! Jättefina bilder! Det går inte att säga vilken färg som är finast.
    Så bra att få uppleva blomningen två gånger. Det var fina gula bilder på rapsfälten också!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Otålig gick jag och vankade kring mina syrenbuskar idag igen. Men nej, knappt synliga knoppar, likaså liljekonvaljerna, mina favoriter, kunde inte låta bli att plocka några trots att dom bara hade små små knoppar ännu. Nu hoppas jag att de frodas inomhus så jag får njuta av doften. Samtidigt är det ju lite skoj att ha mycket att se fram emot och att allt inte blommar samtidigt som det gör vissa år när det enda som återstår på midsommar är lupiner...
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder! Man kan nästan känna doften.
    Syrener är väl verkligen doften av skolavslutning och sommarlovets början.
    Vilken lyx att få njuta de flera gånger om.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Mmm, jag kan riktigt känna doften Nilla. Ljuvliga bilder. :) Här går syrenerna in på sista dagarna nu men jag passar på att köra ner näsan och dofta så fort jag passerar dem i trädgården. :)

    Tack snälla rara Nilla för dina fina ord hos mig. De värmer gott kan du tro. Tack snälla.♥

    Sköt om dig och njut av dina vackra syrener.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4