tisdag 16 juni 2015

Ett annorlunda barnbarn......

Det här är Elvis! 
Mitt underbara, snälla, goa, fina, finurliga, kloka barnbarn.
Elvis med ett hjärta så stort och varmt...ett hjärta som innehåller så mycket kärlek och värme.

 Elvis som under sina 7 1/2 år har varit med om och drabbats av så mycket elände. Han föddes med en tarmsjukdom som heter Hirschprungs sjukdom. Som har inneburit många långa sjukhusvistelser, ett antal operationer, mycket smärta och besvär för honom.

En svår synnedsättning gör dessutom att han ser väldigt dåligt, vilket innebär ytterligare besvär för honom.

Och på detta nu även en diagnos för ADHD och lindrig utvecklingsstörning.

Elvis....mitt farmorshjärta blöder för dig, du min fina goa lilla kille.

 Men tack vare utredning och diagnos, kommer Elvis nu att få all hjälp han behöver för att kunna utvecklas i sin egen takt. Och i dag har vi alla i närmaste familjen varit på möte med KNUT-teamet på sjukhuset. De som har gjort utredningen på honom. Jättebra att få information om vad som gäller för honom, vad han behöver hjälp och stöd med. Hur vi på bästa sätt ska hjälpa honom att utvecklas och klara av saker och ting, växa och känna sig duktig.

Elvis...mitt hjärta...min fina goa kille...jag ska göra allt jag kan för att hjälpa och stödja dig. Du mitt annorlunda, speciella, fina barnbarn.

Din Farmor





6 kommentarer:

  1. De är de speciella som rör vårt hjärta allra mest. Jag har ett barnbarn med ADHD.diagnos som inte fått någon hjälp under sina skolår. Det har slutat katastrofalt. Går inte in på det här, men samhället har svikit honom totalt och fortsätter att göra det...Nu är han myndig men totalt vilsen. Vi gör så gott vi kan, men det behövs experthjälp det räcker inte med kärlek hur mycket man än önskar att det vore så. Jag hoppas innerligt att ditt fina barnbarn utvecklas och blir en lycklig människa
    Varma kramar från pörtet

    SvaraRadera
  2. Vilken fighter Elvis är och vilken fin hyllning farmor ger honom. Kram till er båda från en bloggvandrande inflyttad skåning.

    SvaraRadera
  3. Många kramar och vilken fin kille Elvis är , ditt inlägg berörde verkligen mig nu så många många kramar till er båda två <3

    SvaraRadera
  4. Vad fin han är, och vilket fint inlägg, det verkar som om Elvis har många nära och kära runt omkring sig som stöttar!
    Kram till dig!
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Vilken fin kille och vilken kämpe!
    Men låter som han kommer få hjälp på rätt sätt.
    Tur att han har många runt sig som stöttar inte minst en farmor som Dig!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4