onsdag 24 juni 2015

Midsommar....

 Hux flux, så blev vi med husvagn. När barnen var små hade vi husvagn under några år. Vi har pratat om att skaffa en igen, och nu slog vi till. Perfekt extrahus när vi har mycket besök på landet. Sonen och hans familj blev inkvarterade i husvagnen under midsommarhelgen. Sen tänkte vi väl göra några kortare turer med den under semestern också.
 Dottern med familj kom först på midsommardagen, de fick sova i lillstugan. Fullt hus, med andra ord. Men så himla mysigt att ha alla barn och barnbarn hos oss.
 Och Rosenhagtornen blommade så fint när vi kom upp. Vi hade en på Österlen, som dog för oss. Så jag blev så lycklig över att det fanns en här uppe.
 Här sitter jag ofta och äter min lunch, eller tar en kopp kaffe....och bara njuter.
 Lilleman blickar ut över havet...undrar vad han funderar på.
 Elvis och Harry, fina killarna.
 Vi provade fiskelyckan nere vid båtbryggorna. Och där ute på en sten såg jag dessa två små dunbollar. Hoppas att mor och far var i närheten.
Tyvärr blev det ingen fisk. Men härligt ändå!


8 kommentarer:

  1. Tack för tröstande ord inne hos mig, det värmer! Ja, det är ett tungt beslut man måste ta som djurägare.
    Husvagn, det hade vi i några år också, både mysigt att bo i själv och ha som extrabostad för gäster! Saknar det ibland.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Mysigt med husvagn! Vi hade också det när barnen var små - helt perfekt ända tills vi "växte ur den". Vi brukar säga att vi ska skaffa husbil sedan när barnen flyttat hemifrån. Det är något visst med det där campinglivet...

    Kram // AH

    SvaraRadera
  3. Jamen det är ngt visst med husvagn.. jag växte upp med husvagn och har många goa minnen från den typen av semester.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Jamen det är ngt visst med husvagn.. jag växte upp med husvagn och har många goa minnen från den typen av semester.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. Så rofyllt och vackert du har det och lite mysigt är det med husvagn , åkte mycke och campade vi också då barnen var små :) // Kramar :)

    SvaraRadera
  6. Så praktiskt att ha husvagn och kunna erbjuda extra sovplatser för gäster. Ni får säkert stor glädje av den under er semester också.Hoppas att du får en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  7. Oj så vacker hagtornen var, har aldrig sett något liknande här. Och så mysigt ni kommer att få med husvagnen. Perfekt för att slippa åka tillbaka hem när man är ute på äventyr! Och så praktiskt då ni har blivit såpass många i familjen. Här är det tvärtom, nu har jag två av barnbarnen nere i Stockholm där dom jobbar och bor. Tänk så lite man vet om framtiden. Men jag är innerligt glad att de har både jobb och bostad, unga människor har det inte lätt idag och har man sen ingen högre utbildning så kan det vara knepigt. Vem vet om inte jag åker till huvudstaden och våldgästar dem vad det lider.
    Ha en fin sommarvecka, nu ska värmen komma med besked!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Husvagn har vi aldrig haft men jag tror våra barn skulle gillat det när de var små. Alla samlade på liten yta med allt man behöver. Scrollade lite i din blogg och vilka fantastiska bilder på rapsfälten och kärsbärsblommorna från maj är ju som tavlor. Du är jätteduktig! Vad fotar du med för kamera?
    Idag har jag en semesterdag och ska åka och hälsa på en kompis med två Sheltiekillar och för dagen även två bonushundar. Det blir kul!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4