måndag 3 december 2012

Vinterpromenad

Efter en arbetsvecka med många pass, vaknade jag till en kall och solig vinterdag.
Åt frukost och sen letade jag på täckbyxorna.
Stoppade in Harry i bilen och åkte iväg.
Tyvärr hade våra kompisar redan åkt hem, vi var ju lite sena eftersom jag sovit efter nattpasset.
Men vi fick en härlig promenad i vinterkylan.
Och hade turen att få se en fantastisk solnedgång.
Och att det dessutom var ånga/dimma/rök över vattnet gjorde ju inte synen sämre.
Det var sååå vackert.
Magiskt!
Jag var inte alls beredd på att jag skulle få se något så vackert, så systemkameran var inte med. Men det blir ju otroligt bra bilder med mobilen också.
När jag väl kunde slita mig från solnedgången fortsatte vi promenaden tillbaka, förbi bryggan.
Och slottet.
Rosersbergs slott
Sen åkte vi hem och satte upp ljusslingan som vi inte fått maken/husse att göra. Tände lite ljus och värmde upp oss.

9 kommentarer:

  1. Vilken fin soluppgång det var, häftigt att se avkylningröken mot den!

    SvaraRadera
  2. Hej, vi har lite väl sträng kyla nu, men det ska lätta tills imorgon. Ett fenomen jag såg igår var solrök vid horisonten, det kom sig av att man tillverkar snö i skidbackarna, såg väldigt häftigt ut. En underbar solnedgång har du fångat, längtar tills dagarna blir lite längre igen!
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  3. Prins Harry på Rosersbergs slott..jo jag tackar jag..magiskt var ordet ..vilken härlig promenad..jag tassar med och njuter.

    SvaraRadera
  4. Ser ut som vi har ungefär samma snömängd. Finge jag bestämma är det precis lagom NU! och den kan få ligga till början av Februari SEN vill jag ha VÅR! Tidig LÅNG och varm sådan!

    SvaraRadera
  5. Men guuu va vackert...Han är så fin din vovve:) kramen åp ha en fin helg

    SvaraRadera
  6. WOW..vilken tur du hade som fick uppleva den solnedgången! Härligt att ni också fått snö. Alla barn är väl lyckliga nu. Helenas också.Det var så härligt att vi äntligen kom iväg. Dom råkade vara ganska snorfria just då. Nu är dom förkylda med hosta båda två. Jag klarade mej den gången.
    Jag har njutit av dina vackra bilder i föregående inlägg. Du har ju underbara promenadstråk i din omgivning! Helt suveräna höstbilder också!
    Ha det så bra! KRAM!

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker promenad ni var på. Men visst är det vackert nu med all snö. Här har det snöat i tre dagar så vi har precis skottat en sväng.
    Så glad jag blev att du har hittat till min nya blogg nu då den andras kvot var fylld.

    Ha en skön helg

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra bilder! Vintern kan vara väldigt vacker!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4