lördag 8 december 2012

Vågar jag...

Lägga ut fler bilder från...ja ni vet vart ;)

Rosersberg

Nu börjar det bli tjatigt...jag vet. Men varför ändra på något som är så bra och trevligt ;)

 Men jag börjar hemma...nu ligger bakgården i vintervila...
 Och läshörnan har klätts i julskrud.
Det bara blev så, adventsljusstakarna skulle ju upp...och det ena gav det andra. Och vips så var det en hel del julpynt som kom upp ;) 
 Men som sagt, man måste ju ut och få lite vinter...och rasta hundar.
 Och när det nu är så vackert och trevligt...ja ni vet var...så åker jag ju så klart dit.
  Det blev en härlig promenad med Harry.
Så vackert slottet är i solen.
Förbi bryggan.
 Och båthuset...eller vad det är?
Genom allén, ner mot sjön. 
 Isen börjar lägga sig.
Men Harrys kompisar var inte där...och tjejerna var hemma. Efter snöskottning hemma hos pappa hade jag ganska ont i både axlar, armar och handleder...så det räckte med en hund. 
  Harry blev lite besviken.
Han tittade länge efter dem.
Men till slut blev det lite fart på honom...och väl tillbaka på parkeringen så såg vi dem alla i kohagen. Hanzi, Babben och Maya. Och sen kom Sigge också. Så det blev en stunds lek och bus, lyckan var fullkomlig för Harry. 








6 kommentarer:

  1. Du ser, ni har massor av rönnbär och massor av snö. Alltså stämmer det ordstävet, det är lika hos oss. Ja varför ändra ett vinnande recept. Jag som inte är bilburen går ju samma vägar dag ut o dag in, ändå uppskattar jag naturen lika mycket! Ha en fin andra advent/Kramen, avis på din underbara läsfåtölj!

    SvaraRadera
  2. Underbart och visst vågar du ... du bor omhuldat med så vackra vyer både här och i Skåne/Österlen :) Hoppas du inte knepat till dina armar allt för hårt med snöröjningen, men visst måste det kännas så klart ... smek o omsorg av mannen kanske hjälper dig lite :) Kram

    SvaraRadera
  3. Oj..jag blir helt tagen av allt det vackra...och lille Harry han är med och visar mig vägen..:) vackert Nilla så galet vackert du har i dina omgivningar.

    SvaraRadera
  4. Så otroligt fint ni har det där,i Rosersberg! I båtstugan kunde jag bo, så mysigt ;). Din Harry verkar trivas super, så gullig!

    Ha en bra ny vecka!

    SvaraRadera
  5. det blir aldrig tjatigt att se dina vackra bilder. å mys vilken härlig läshörna du har :) dina bilder är verkligen vackra kramen

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt vackert ställe att rasta Harry på. Båthuset skulle kunna passa mig :).
    Jo, mitt bildutrymme var tydligen fyllt och jag har inte tid att krympa bilderna nu så det fick bli en ny blogg istället.

    Kram
    annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4