måndag 10 december 2012

Julmarknad i Sigtuna

 Kallt och ruggigt var det.
 Men Tant Brun var ordentligt påklädd ;)
 Nybakat!
 Mycket marschaller, lyktor och eldstäder.
 Kransar i mängder.
 Vacker gammal telefonkiosk.
 Det var trångt om saligheten ;)
 Vi tog oss ner mot strandpromenaden, men vände tillbaka genast. Det blåste så kallt där nere.
 Vi gick inte in i någon affär heller, det var alldeles för trångt.
 Och det fanns ju dessutom så mycket stånd och knallar överallt utomhus.
 Rådhuset.
 Mer kransar.
 Kransar...
 Kransar...
 Och kransar!
 Farbror Blå ;)
 Men lite julstämning fick vi i alla fall.
Den gamla sockenstugan som vi gick förbi på väg mot bilen. Sen åkte vi hem till far och fikade, och värmde upp oss.

10 kommentarer:

  1. Åh, så trevligt det verkar ha varit och vilken hög klass, superfina kransar och brödet såg ju bara för gott ut! Tack för att du delar med dig av fina bilder.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja, Sigtuna är verkligen en vacker liten stad. Så pitoreskt och mysigt.
    Då blir det ju trångt för alla vill ju dit :o)
    Så många fina kransar...Det måste vara svårt att välja i bland dem alla.
    Få se om jag tar mig dit innan jul.

    Ha det så bra nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. men ååå vilken mysig marknad ,vilka otroligt fina bilder...å så mycket fint det var där,Hihi älskar den lilla vovven som kommer på muspekarepilen då jag är hos dej, hur fixar man sånt? kramen

    SvaraRadera
  4. Morning o tack för underbara foton hos dig! Nån julmarknad har det inte blivit för min del i år...först sjuk o sen ett evigt snöande...och jag har blivit så bilanti vintertid! Rädd...
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  5. Så roligt att se!
    Jag gjorde ett inlägg därifrån förra december! Fast vi var där året innan. Känner igen en hel del. Det var så mysigt. Riktig småstadsjulkänsla.
    Vilken fin muspekarbild du har, hur fick du dit den? Så skulle jag också vilja ha. Idag är det två år sedan vår collie gick bort...

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Åhh va mysigt och juligt=)
    Önskar dig och de dina en riktigt härlig Jul, kram kram <3

    SvaraRadera
  7. Men va roligt att se bilder från Sigtuna. Där jobbade jag när jag var väldigt ung.17år var jag.Jag o en väninna jobbade på Sigtunastiftelsens gästhem. Det var en rolig tid. Kungen gick i skolan där då.
    Det är mycket gammal och mysig stad.
    Tack för härliga bilder!
    Hoppas allt är bra och att du är ledig.
    Önskar dej o familjen en riktigt GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR! Kramar!

    SvaraRadera
  8. Oj så mysigt de verkar vara där, lite som Skansen ser det ut att vara?

    Ha en riktigt God och skön Jul!!!

    SvaraRadera
  9. Så underbara bilder från en mysig marknad ,hoppas att du får en underbar jul // Kramar Anita :)

    SvaraRadera
  10. Tack för infon om muspekaren!

    Önskar er en härligt God Jul!
    Agneta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4