fredag 28 september 2012

En härlig dag på Österlen

 Vaknade tidigt i dag. På med kläderna, och koppel på Harry, och ut.
 Solen steg just upp över trädtopparna.
 Vi tog stigen genom skogen.
 Ut på grusvägen.
 Nu värmer solen skönt.
 Nu har Harry fått span på colliepojkarna och syster yster.
 Här kommer kompisarna rusande.
 Här dök svågern upp med pudelflickorna också. Ett härligt hundgäng vi har.
 Efter frukosten packade vi in oss i bilarna och for ner till Knäbäckshusen och havet.
 Så underbart med en hel strand för sig själv.
 Och nu får ju hundarna vara här också när det är höst.
Nu bytte vi ut pudelflickorna (som är åksjuka) mot Havanna....
 och Greta.
 Så härligt alla hundar tyckte att det var att springa efter stranden.
 Och så vackert det är. Och solen värmde skönt.
 Mycket bus och lek.
 Om jag skulle ta och smaka på havet....-säger Havanna.
Ja det var en härlig dag. Syrran, jag och systerdottern tog av oss skor och strumpor, kavlade upp byxorna och sprang ut i vattnet. Och hör och häpna, det var riktigt skönt. Sen gick vi barfota efter stranden.....Ja en riktigt, riktigt härlig dag fick vi.

11 kommentarer:

  1. wow vilka bilder å vilken underbar dag ni fick,va roligt alla hundarna hade det där, kramen

    SvaraRadera
  2. Gillas gillas gillas, hoppas ni får flera lika underbara dagar, det är lisa för själen! Hur långt har ni till havet från stugan?
    Här i Dalarna regnar det idag, passar bra att montera ihop möbler och packa upp kartonger...
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Men SÅ härligt, sol ser ni ut att ha också. Här häller regnet ner, suck.

    SvaraRadera
  4. Men jag smälter..jag känner helt tydligt den lena kusten och njuter av dina ord så till den milda grad..oj..jag blir fylld av välbehag..lyckliga du som har tillgång till de bästa av världar. Underbart goa hundar med namn som jag bara spinner av..Havanna & Greta...Harry..Nilla..mmmmm på dig.

    SvaraRadera
  5. Åhhh så himla mysigt, bilden där himlen är blå den kunde ju vara tagen i Thailand eller någon annan exotisk plats..häftigt.

    Vilka fina vovvar ni har, fortsätt njuta, kramen

    SvaraRadera
  6. Finaste havanaisflickorna!:-) <3

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig strandtur! Skönt för hundarna att springa i vattnet.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Oh, vilka härliga bilder! Jag har tittat flera gånger.
    Och vilket gäng med fina hundar! Så skönt det måste vara att få springa på stranden för både hundar och människor.
    Bor hela släkten på Österlen?

    Ha en skön helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  9. Åhhh så vackra och underbara bilder , kom på mig själv att sitta och le då jag studerade dem // Kramar :)

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar morgonpromenad med hundarna! Så roligt att få se även Snygg-Göte och Jalle som vi saknar att läsa om. Hälsa till dom från mig och Hilda med en stor bamsekram. Hej hopp!

    SvaraRadera
  11. Andra gången idag som jag ser bilder från den stranden. Snart måste vi åka hit. Så det var detta du lämnade? :) Underbara Österlen. Där det inte är långt mellan alla smultronställen. Men det finns många vackra platser i vårt avlånga land. Tankar från Bosse Bloggvandrare.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4