lördag 9 juni 2012

Nu blev det så här...igen!!!!

Ett låååångt uppehåll. Vet inte vad som händer...eller inte händer. Blev ju inte ett dugg piggare av Österlenresan. Även om jag faktiskt var ganska pigg där nere...och tog långa härliga promenader innan frukosten. Lyssnade på näktergalen, göken och njöt av de vackra rapsfälten.

Men väl här hemma så slog tröttheten till igen. Det är väl bara så att med alla bestyr och måsten som finns, så räcker inte en vecka på Österlen. Tur då att det snart blir fyra veckor därnere.

 
 När vi åkte så var mina vackra tulpaner fulla med knoppar. Trodde att de skulle vara utblommade när jag kom hem.
 Men de hade precis slagit ut. Och som de har blommat.
 Angelique...ja, så heter de. Ser ut som pioner tycker jag. Så vackra!
 Har i alla fall tagit mig iväg till Bosse Rappne och Slottsträdgården Ulriksdal Jag tyckte att jag behövde lite mer Pelargoner :o)
 Och där finns ju så mycket fint.
 Väldigt mycket fint, skulle jag vilja säga.
 Det här är "Caliente Pink" hon fick så klart följa med hem.
 Och "Drottning Margrethe" bor numera också här hemma.
 Tidigare flyttade "Kronprinsessan Mary" in.
 Min trivsamma lilla läs/dricka te/bara sitta och njuta-hörna.
 Och nu har det väl satt fart ordentligt i "Täppan"
 Som det växer.
 Och tulpanerna står kvar än...även om de nu sjunger på sista versen.
 Lilla fågelbadet är nästan övervuxet.
 
Katten Melvin tycker allt att han är en prydnad i rabatten. Jag är benägen att hålla med honom.

15 kommentarer:

  1. Vilken härlig trädgår du har... Så skulle jag vilja ha det med... Men du vet när man hyr som vi gör är så trist att lägga ut massa pengar på sånt.. Får ta det lite pö om pö :))

    Ha en skön kväll nu i alla fall.
    Kramar Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det kom ett inlägg nu för jag undrade vart du tog vägen. Tulpanerna är helt underbara. Ja de liknar pioner. Du verkar ha god hand med blomstren i din vackra trädgård. Förstår att du gillar att sitta i den hörnan och må gott.
    Ja denna trötthet som man dras med. Just nu äter jag Rosenrot för att piggna till. För min del är det allergin som suger kraften ur mig...och sen har jag svårt att komma i säng. Jag älskar kvällarna....

    Kram

    SvaraRadera
  3. Lika vackert som vanligt hos dig, och din njut-hörna är underbar! Jag hoppas verkligen att stressnivån sjunker när du sjunker ner i fåtöljen där...med en god bok i handen, det är nog bara så att det blir för sällan!
    Men nu har du semestern som hägrar så håll ut!
    Kramen från pörtet

    SvaraRadera
  4. Tycker om dina bilder och hur du ser på växterna. Kanske känner jag någon sorts likhet, vi har haft sheltisar men ingen blue merle, vi handlar ibland hos Rappne och ser samma hyllor med tusen krukor och ting, vi hade också en gråtigrerad katt som var mycket lik din Melvin. Jag blir så glad av att se allt det här.

    SvaraRadera
  5. Undebara Ulriksdal..man blir så lycklig när man får en dos av den handelsträdgården..

    Så fint det blev..så vackert..kronprinsessor o drottningar..jo jag tackar jag fint ska det vara :)

    Mmmmm din hörna..du jag sätter mig där..tyst så jag inte märks..

    SvaraRadera
  6. Åhh vad det blommar vackert hos dig, underbara tulpaner.

    Men du vilken handelsträdgård, dit måste jag åka nångång.

    Ha en skön söndag hoppas du piggar på dig, är själv riktigt trött.
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. å wow vilka fantastiska bilder du visar å katten är verkligen vacker där han sitter:) må så gott

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder på fina blommor och fina Melvin!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka tulpaner!
    Det var länge sedan jag var på Ulriksdal. Kul att få se bilder.
    Så många härliga rapsbilder! Hoppas att du piggnar till vid nästa Österlenbesök!

    Ha det så bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder du visar hos dig!
    Österlen låter ju underbart skönt, bra att det blir fyra veckor till då ;)
    Ha en fin vecka,
    Sussi

    SvaraRadera
  11. Åhh va fint du har i trädgården. Och vilka jättefina pelargonier. Du har verkligen god hand med blommorna.
    Skönt att du har semestern att se fram emot. Vi har ju haft en semester i Grekland, men vi kan ju ta semester när vi vill vi pensionister. Det var härligt på Rhodos, men inte så sköna kvällar. Man måste ha jacka på.Dagarna däremot var supersköna.Sista dan så blev jag sjuk. Mitt vanliga elände.Hosta och feber o allmänt dassig. Sen har jag inte varit pigg. Väntar på svar på upphostningsprovet så får vi se vad det blir.
    Meningen att vi ska åka till Helena till deras lantställe i midsommar. Vi får väl se hur det går.I dag ligger jag med feber.Jaja!Upp o ner har det varit!
    Hoppas du får krafterna tillbaka också!Många kramar!

    SvaraRadera
  12. Men så vackert du har det , jag blir avundsjuk på din trädgård och myshörna och och ... du har det så vackert kan inte säga det på annat sätt <3 jag som personligen älskar pioner ÄLSKAR dina tulpaner , så vackra dom är , dessa ska jag lägga på minnet :) Passa på njut så mycke du kan och mys med den underbara kissen // Kramar Anita

    SvaraRadera
  13. Alldeles fantastiskt fina bilder .. pellargonier gillar jag oxså, men har bara en enda på den lille balkongen just nu... gillar inte vädret, då det aldrig tycks bli i min smak.. alldeles för uselt väder för att mina blommor ska må som prinsar & Prinsessor.
    Trött skriver du.. samma här så in i den Trött, men jobbar ju inte som du gör.... fast jag tror det är vädret som påverkar en oxså.. ingen fin sommar ifjol heller och denna nu är ju bedrövlig .. än så länge. Hoppas, hoppas det blir uppehållsväder och lite varmare i morgon då det är studentfest för vår Sanna och det ska dukas ute :)
    Ha de gott o mys så gott du kan... Österlen väntar snart på dig igen... lite mer avkoppling i alla fall .. Kram

    SvaraRadera
  14. Jisses amalia så fina foton hos dig! På underbara vyer o blommor! Du har verkligen gröna fingrar du! Eller gula kanske, fniss!
    Hoppas din trötthet går över....jag är också lite trött...just nu har jag påbörjat en penicillinkur mot en varhärd bland tandrötterna....i slutet av månaden måste jag iväg o dra en tand! Yeak och grrr!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  15. Vilka ljuvliga bilder du bjuder på. Hoppas du har det bra på Österlen.

    Kramar från norr.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4