söndag 13 maj 2012

Rapsfält, Rapsfält och mera Rapsfält....

 Vilken lycka...i år har vi ett gigantiskt rapsfält ett stenkast härifrån. Precis efter grusvägen som jag brukar promenera på.
 Vaknade tidigt efter en god natts sömn. Tog Harry med mig för att höra om Näktergalen ville sjunga för oss.
 Och Om, den ville. Och inte bara en, utan många Näktergalar. Det var en hel konsert där i skogsbacken. Jag till och med såg Näktergalen i morse.
 Jag stod en lång stund och bara lyssnade, det är speciellt att höra Näktergalen.
 Jag hade bara mobilen med mig under promenaden, så efter frukosten packade jag ner kameran i cykelkorgen och trampade iväg på grusvägen.
 Det blev nog drygt hundra kort, bara på rapsfältet.
 Lekte lite med olika objektiv och inställningar.
 Till slut fick jag sällskap, vi var några stycken som kröp omkring i rapsfältet ;o)
 Och sällskap fick jag inte bara av andra fotografer...utan massor med rapsbaggar i luften ovanför rapsblommorna.
 Vackert, eller hur!
 Och så gott det doftar, det finns i luften på hela Österlen.
 Ja, jag vet ju var jag tar min promenad i morgon bitti också.
Veckan på Österlen har börjat bra!

11 kommentarer:

  1. Man blir så glad av gult! Det piggar upp och rapsfälten ser ut som smör i solsken! Förstår att du njöt...
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Tack för dem , så underbart // Kramar

    SvaraRadera
  3. Härligt! Tänkte på Österlen då jag såg de första bilderna. Tänkte på Smedstorp och Gyllengården. Kanske får vi se dem i slutet av veckan....

    Ha det så skönt nu och ladda ordentligt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åhh så vackert med allt det gula! Jag förstår att det är härligt att vara därnere nu på försommaren. Hoppas du får vila och njuta hela dagarna.
    Här har vi haft vackert väder men kallblåst som vanligt.3-grader i natt.
    Ha det gott! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Wow, tjusigt! jag märker att vi har samma smak!
    Gillar dein blogg och ansluter mig som följare! Ha en fin dag och välkommen att titta in hos mig!
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Du bara läskas!!! Får se vart vår lilla Kristflygartripp tar vägen.. är bara en "liten sak" som ska "fixas" först..

    SvaraRadera
  7. Helt ljuvligt vackert=)

    Ha en skööön helg, kram kram

    SvaraRadera
  8. Alldeles förträffliga Rapsbilder du fångat på vackra Österlen Nilla :)
    Nu är det verkligen gult runt om i södra Sverige. Klickade ju oxså ett par tre bilder i farten på de gula fälten i söndags :)
    Ha de fint så hörs vi :) Kram

    SvaraRadera
  9. Ja det var verkligen färggrant på Österlen under veckoslutet.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4