lördag 5 maj 2012

Vårtrött.........

 Hur länge ska man vara det??????
 Hela våren.....eller????
 Nu är jag trött....på att vara.....TRÖTT!!!!!
 Vet inte om jag blir piggare av att titta på alla fina blommor....men lite glad blir man i alla fall.
 Och snart kan man sitta ute hela kvällarna med tända ljuslyktor och bara njuta.
 Lite glad blev jag av att hitta billiga Olivträd.
 Så pass glad....att jag köpte två stycken.
 Men allra gladast blev jag av en rosa vattenkanna. Den ropade på mig när jag gick förbi.....Hallå..ser du inte hur bra jag skulle passa bland Olivträden hemma hos dig. Jo visst...sa jag. Och vips så följde den med hem till mig.
 Och tänk...nu är det blomknopp i mitt lilla Silverpäronträd.
Som nästan ser ut som ett Olivträd. Ja glad blir man i alla fall av allt som växer och frodas nu.....även om tröttheten är bestående.

9 kommentarer:

  1. Hej, här har våren tillfälligt pausat, lagt på locket som det heter. Jag hade mössa på när jag i stormigt regnväder försökte leta efter murklor, men det var förgäves. Imorgon ska dock solen lysa, då lyser jag också upp!
    Du blir nog piggelinare vad det lider, vårtrötthet är ju ett fenomen som återkommer år efter år och du har mycket omkring dig
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Men så trist med den tröttheten. Min berodde på allergi som avhjälptes, en del, med allergitabletter. Hoppas att du kan lindra din tröttheet på något sätt. I går köpte jag också superbilliga höga Olivträd...på City Gross! Var bara tvungen att köpa två då. Va knäpp man är för då blir det ju inte så billigt :).

    Annars är det så vackert ute så det nästa gör ont. Fast lite varmare kunde det få vara.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja men jag blir helglad o tokpigg av dina sköna bilder..jag känner ingen trötthet jag är som uppskruvad av våren..har just konstaterat knopp på min Magnolia..vilket fick mig att nästan gå i taket av lycka..

    Nilla då..så pass att du köpte två..det är sådant som får mig att le med hela kroppen..Olivträd är ett måste..så är det bara..jag är säker på att Österlen får dig att bli som ny..när det blir dax..kram på sig du goa lilla människa..

    SvaraRadera
  4. Mmmm på dig..så du ska dra dit ner snart..lyckliga du..njut lite för mig med.
    Jag ska tänka på Augusta när jag sitter o dricker vin till räkan på Käringön :)

    Nilla..du ditt lilla Silverpäron är gudomligt vackert..

    SvaraRadera
  5. Jag blir då så glad o lite uppspelt av dina underbara foton!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas att du snart är både glad och pigg! Jag tror att det är värmen som saknas.
    Så fint ditt silverpäronträd är och vattenkannan, så härlig färg! Många vackra bilder!

    Ha en trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Usch va tråkigt när tröttheten tar överhand. Jag har..peppar peppar inte känt av nån sådan. Fast jag är trött tidigt på kvällen men sen när det är läggdags då har det gått över.
    Vilka underbara blommor du har. Dina gröna fingrar skulle jag vilja ha. Du verkar ha god hand med allt som växer. Olivträd skulle jag också vilja prova på, men det går nog inte att ha häruppe utan växthus.
    Och silverpäron..så vackert det låter. Det har jag aldrig hört talas om. Får du frukt också? Jag hoppas så att du blir piggare framöver när värmen vill komma tillbaka.Ha det gott kära Nilla! KRAMKRAM!

    SvaraRadera
  8. Tröttigt här med, hoppas på det vänder lite när värmen kommer. Idag är här KALLT, burr!

    SvaraRadera
  9. Jag tror banne mej att det är något i luften som surrar fram den här tröttheten, för så många känner som du ... även jag fast jag inte jobbar officiellt. Visst blir man lite gladare o piggare av fina växter.. så som du visar här och jag köpte oxså några fina blommor på torget i veckan.. blommor gör mig glad, i alla fall när jag för stunden tittar på dom;) Ha de gott .. är du i Skåne nu eller? Kramiz

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4