tisdag 17 april 2012

Pelargoner, Pelargoner, Pelargoner........

 Ända sen jag förra veckan såg "Årets Pelargon" "First Yellow" i en trädgårdsblogg...så har jag längtat efter den.
 I går hittade jag den, i den tredje blomsteraffären jag besökte.
 Den var väl värd sitt letande.
 Underbart söt liten pelargon.
 Nu har den hamnat i en fin gammal lerkruka.
 Hedersplats har den fått i ett soligt fönster på ett litet bord som...så klart pappa har gjort.
 Ja ni ser väl, hur söt som helst.
 Jag är såååå glad över att den nu finns hemma hos mig.
 En annan söt liten sak är min äggskalspelargon.
 "Bobberstone"
 Sen har vi ju drottningen.....
 "Mårbacka"
Vacker och ståtlig. Sen har jag några andra skönheter också, men de har inte kommit i blom ännu, det dröjer nog ett tag. 

7 kommentarer:

  1. Vackra som bara det...
    Jag har letat och letat efter en Mårbacka... verkar stört omöjligt....
    Får njuta av dina bilder istället....
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Ahh, tänk DINA Pelargoner älskar t.o.m jag (som annars inte riktigt kommer på god fot/hand med dessa..)

    SvaraRadera
  3. Hej, är den verkligen gul den som heter yellow, på bilderna ser den nästan vit ut. Men kanske om man har äggskalsblomman bredvid som är skarpt vit så blir skillnaden tydlig. Jag beundrar er som idogt håller på med vackra små blommor, sånt pyssel är inget för mig. Men jag köper ändå några pellisar att sätta på väggen vid farstubron när sommaren nalkas, utan pellisar ingen sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja himmel jag är påväg att falla jag med trots att gula blommor inte förekommer hos mig..men visst är First Yellow mild..mmm jo men det blir nog en liten sådan ..du har övertygat mig..

    Fina ex..du har..Tant Grön kram på sig från Tant Brun :)

    SvaraRadera
  5. Gillar den milda Firsth Yellow. Fär nog ge mig ut på jakt jag också. Pelargonier vinner i längden.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Mina har jag precis tagit upp från vintervilan, det var nog lite sent men jag hoppas dom tar sig...mårbacka är helt klart min favorit, den är så klassiskt skön!

    SvaraRadera
  7. Jag har också köpt en gul. Samma dag som den släpptes så satt jag i bilen och lyssnade på Lotta Brome. Dom höll just på att kora årets pelargon.Och när jag kom till Granngården så var det första jag fick se just dessa pelargoner. Ganska lyckat. Jag talade om för expediten att jag nyss hört om det på radion och hon berättade att den inte fick börja säljas före kl.ett. Då köpte jag en bara på kul.Jag tyckte inte att den var så jätte jättefin, men ovanlig för att den var gul. Din ser finare ut än min. Men den kanske tar sej min också så småningom. Jag gillar pelargoner jag också.Men som sagt dina är ju underbara!Åhh va jag längtar tills mena pellisar får åka ut på altanen. Inte blir det än på ett tag som det ser ut nu. Det blir snö i helgen igen.
    Hoppas allt är bra med er. Jag mår bra än så länge. Ha det gott. Kram kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4