söndag 8 december 2013

Med Elvis på Åbergs Museum



 Elvis har fyllt hela 6 år. Och vår present till honom var en dag med farmor och farfar, på Åbergs museum.
 Så mycket roliga och fina saker vi såg.
 Men finast var ju Elvis, tänk att han är 6 år nu!
 Funderar lite!
 Underbara gamla leksaker.
 På andra sidan montern, genom två glasrutor :)
 Ska vi gå till Trazankojan snart?
 Lagom stort museum, man blev inte trött i fötterna.
 Rutig färg, så klart!
Häftigt flygplan tyckte Elvis.
Äntligen i Trazankojan, Elvis tar sig över den läskiga hängbron. Som inte alls var läskig enligt Elvis. Bara farmor som är pjoskig ;)
Vilar lite i Djungelfåtöljen. 
Köpte en bok och fick den signerad :) 
Sen blev det så klart fika.
 Och efteråt lite lek utanför museet.
 Ingen koskräck här inte...i alla fall inte för låtsaskor ;)
Och nu ska här läsas!

6 kommentarer:

  1. Undrar om min kommentar bara försvann ut i cybervärlden? Kan inte se att den "fastnade"...
    Minns hur många oroliga stunder du haft när Elvis var liten och sjuk, så härligt att se honom som en stor och stark 6-åring!
    Du får tid med bloggen när pensionen börjar betalas ut, knappast förr. Jag hade inte haft den tiden om jag jobbade, men nu är jag ju dagledig och har inte mycket på min agenda. Mitt umgänge är litet och intressena är få, försöker roa mig så gott det går
    Kram från pörtet

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig farmor du är som låter barnbarnen uppleva en massa skoj..och självaste Mr Åberg himself på plats..kul kul.

    SvaraRadera
  3. Vilken dag! Och herr Åberg själv i kassan, sånt är häftigt att dom verkligen är hängivna och tar sig tid! Och vilken vacker utställningslokal! Och Elvis njöt förstår jag! Och du med!
    Vilka härliga bilder i inlägget innan, vovvar som får vara lösa har så kul!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Vilken bra present! Ser ut att vara intressant. Kul att Mr Åberg var där också. Mysigt att umgås med barnbarnen och göra saker tillsammans.
    Ha en bra arbetsvecka. Får se när jag orkar gå och jobba. Ska visst vara på onsdag men då måste något hända till i morgon för de krafterna har jag inte just nu.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Många spännande saker att titta på ser jag.
    Ha en fortsatt fin måndag nu!

    SvaraRadera
  6. Vilken dag han fick! Ja ni med. Hade nog gillat att besöka den platsen jag med.
    Och att få möta Lasse Åberg som grädde på moset!
    Kul dag och vilket minne :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4