torsdag 11 juli 2013

Härliga nyheter

 Den här lilla smurfen....minsta barnbarnet Lennon...Elvis lillebror....han har en helt normal tarm. Nu kanske ni undrar vad jag menar. Det är inte alla som har det, några av er vet ju vad jag menar, andra inte. Elvis har  Hirschsprungs sjukdom  En sjukdom som upptäcktes när han var dryga halvåret gammal. Det har inneburit flera operationer, många, många sjukhusvistelser och undersökningar för Elvis. Det är en ganska ovanlig sjukdom, den kan vara ärftlig, men oftast inte.

Nu har vi efter en undersökning på Lennon fått det glädjande beskedet att han...som sagt...har en helt normal och frisk tarm. Det är en oerhörd lättnad för oss alla, men främst för hans föräldrar.   
Elvis, Lennon och svärdottern...Kärlek <3


6 kommentarer:

  1. Härligt att höra, och stort Grattis till sååå söta nykomlingen!!!
    Ha en skön kommande helg!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att få ett sånt positivt besked. Så fina dom är alla tre.
    Nu måste jag säga en sak....Jag känner mig såå dum! Igår kväll när jag läste din kommentar hos mig och skulle publicera den, råkade jag göra något väldigt dumt. På de små pilliga knapparna på min mobiltefon, räkade jag slinta med fingret och kom åt raderaknappen. Å jag som inte ens hade läst färdigt din kommentar. SNÄLLA!!! Kan du skriva den igen?

    Ha en fin helg och må så gott!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Hej, ja det var verkligen de bästa nyheterna!
    Det är ju en förälders mardröm att ha ett barn med en allvarlig sjukdom som gör att barnet inte kan leva ett friskt och aktivt liv. Men nu mår väl även Elvis bra vad jag har förstått?
    Ja här är det ju också så att maken ska ha mycket kolhydrater. Men faktiskt så har han börjat äta även bönor, kidneybönor och kikärter funkar i grytor som substitut för det äter jag själv. Pasta har han aldrig varit mycket för..
    Imorgon grillar vi korv, jag äter älggrillare som är mager och maken äter "vanlig" korv, funkar bra det med.
    På´t igen då för dig, men sen så!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Det är mer värdefullt än allt annat, att barnen mår bra. Och underbara nyheter för hela familjen. Mår Elvis bra nu, tro? Han ser så pigg och käck ut så jag vill gärna tro det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Vilket skönt besked...så himla söt liten smurf !

    Fortsatt fin sommar till dej...kraaam

    SvaraRadera
  6. Vilken jättefin bild och ett underbart besked. Förstår verkligen oron.
    nu är vi på hemmaplan igen efter 8 dagar på resande fot. Borta bra men hemma bäst!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4