onsdag 24 april 2013

Promenad efter sjön Fysingen

 Det blev en sväng till Fysingen i dag. Tänkte att jag skulle titta efter Backsippor. Först såg jag ingenting, sen såg jag en.
Och sen några till.
 Och sen en hel bukett. Och det fanns massor med knoppar, så om några dagar är det nog alldeles blått där i hagen.
 Sen fortsatte vi ner mot sjön.
 Blåsippor fanns det gott om.
 Vårlök också.
 Och mera sippor :)
 Harry blev törstig.
Det var svettigt det här, tyckte han.
 En härlig promenad efter sjön Fysingen.
 En liten pippi träffade vi på, liksom en citronfjäril som gjorde oss sällskap en bit. Den ville dock inte vara med på bild.
 Prosit....
Lite eftermiddagsvila i skuggan är aldrig fel ;)

6 kommentarer:

  1. vilken härlig promenad ,åå blåsippor har jag inte sett än, vi har inte så många vilda här bara i trädgårdar, otroligt vackra bilder, kramen

    SvaraRadera
  2. Jag har inte sett en enda sippa ännu =( Får nog braka ut i skogen och leta =)

    Ha en toppenhelg och puss på nosen till söta Harry!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Så söta backsippor! Vilka ludna knoppar!
    Skönt att vårblommorna äntligen kommer.
    Vilken härlig promenad med Harry!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Testar skriva anonymt, funkar inte på Ipaden på vanliga viset. Vilka fina blombilder. backsippor har vi inte häromkring, men brukar se på Öland.

    SvaraRadera
  5. hade ju varit bra om jag skrev vem jag var också kanske.. Men funkade gjorde det, hälsar farmoringrid

    SvaraRadera
  6. Så vackra Backsippor , sådana har jag aldrig sett förut , däremot blev jag lycklig då jag såg årets första blåsippor i en glänta för ett par dagar sedan // Kramar :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4