torsdag 28 mars 2013

Glad Påsk

 Hux flux...så blev det lite påsk här.
 Eftersom jag är ledig den här påsken så tänkte jag att jag måste pynta lite.
 Påskliljor måste man ju ha.
 Jag ställde mina ute på ett bord, med en liten ljuslykta. Det var så fint i går kväll när det lyste.
Tulpaner, så klart.
 Påskägg.
 Ett till varje barnbarn, så klart. De kommer på påsklunch allihop på påskdagen. Och något som glädjer mig otroligt mycket är att pappa också ville komma.
 Jag hann med att både påskhandla, pynta och plantera om de nya pellisarna, och fylla på lite ny jord på de gamla i går. Men sen var jag mör. Trött och ont i kroppen. Att jag aldrig lär mig :(
 Tre av de nya små, både jord och lerkrukor fick de.
 Rena växthuset...i vardagsrummet.

GLAD PÅSK


9 kommentarer:

  1. Äggstra glad påsk till hela familjen inklusive pappa!
    Vi pyntar bara med ris i år, vi får inget besök alls, utan tar det lugnt på tumanhand.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Vilka fina ägg du har, både i riset o till barnbarnen!
    Ha en riktig fin påsk!

    SvaraRadera
  3. Så härligt du ordnat det till påsk.
    Det är så kul att följa din pappa. Han har liksom varit med så länge på din blogg så man tycker man känner honom ju.
    Ha det nu så gott resten av påsken, ta vara på din far.
    Kram från nabolandet.
    Och GLAD PÅSK :D

    SvaraRadera
  4. Blev ärligt lite full i skratt jag gjorde likadant som du , först städa ,påskpynta sedan tog jag en kopp kaffe och fick då den genialiska iden att jag skulle nog plantera om mina blommor också ..... Helt slut då kvällen kom , så då fick min make städa golvet som då blivit smutsigt igen . Härliga bilder du tagit och hoppas att du får en helt underbar påskafton , jag är så enormt glad att båda mina ungdomar är hemma och att även min mor kommer till oss på påsk :) // Kramar

    SvaraRadera
  5. Ja, hux flux blev det lite påsk hos oss också i form av ett påskris. Sen blev det inget mer.
    Snyggt med det gröna i ditt ris!

    Glad Påsk!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Åhh va fint du har gjort =) Ha en underbar Påskhelg, kram kram

    SvaraRadera
  7. Du har så go smak och trevligt hos dig..jag blir alltid så glad av dina bilder. Gladaste påsk på dig från Annapanna

    SvaraRadera
  8. Tittar in och beundrar dina härliga bilder! Glad Påsk!

    SvaraRadera
  9. å vilka underbara bilder,så vackert det va med de gröna fina äggen i riset, Ja påskliljor hör verkligen påsken till men ute verkar de dröja innan de kommer, kramen å ha en fortsatt fin påskhelg

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4