fredag 3 juli 2015

Min lilla bakgård...

 
 Tänk att det får plats så mycket på en liten atriumgård.

 Rabatt med massor av blommor.
 Krukor i mängder.
 Med allehanda växter.
 Min vita Lavendel blommar och doftar så gott.
 Men bäst och vackrast är i alla fall min lilla favorit...Stjärnflockan.
 Fyra olika platser att sitta på.
 Och ändå är det inte trångt.
 Bara att välja om man vill ha sol eller skugga.
 Vinbär, jordgubbar och vindruvor trivs gott med varandra.
Här är det gott att sitta och läsa en bra bok.
 Eller ta morgonkaffet här i solen.
Eller i skuggan under pergolan om man så vill.
Ja här trivs jag bra.

7 kommentarer:

  1. Det ser verkligen helt ljuvligt somrigt ut! ha en härlig sommarhelg bland alla dina vackra blommor och härliga sittplatser! /Lotta

    SvaraRadera
  2. Oh, så härligt det ser ut! Jag kan riktigt höra hur det surrar av bin och känna dofterna från allt som blommar! Gillar alla dina textiler med rosen-mönster också! Där skulle man gärna slå sig ner med en kopp te! :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  3. Oj vilken vacker trädgård de ser helt underbart ut , blir riktigt avundsjuk nu // Massor av kramar från mig

    SvaraRadera
  4. Du har ett verkligt öga för det estetiska och vackra. Att arrangera allt så det passar ihop sig, både i färg, form,storlek, det är en konst och man måste också ha ett intresse för att pyssla. Jag försvinner ju hellre in i böckernas eller korsordens värld, men jag passar på när jag får chansen att njuta av andras vedermödor. Nu har jag läst att du tagit dig ett och annat dopp, det har inte jag, de varmaste dagarna har jag varit hundvakt och det är inte någon hit att gå ner till badet med två fjanthundar. Men ingen större skada skedd, en kall dusch får svalka av istället.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fantastisk vacker bakgård du har! En riktig oas att sitta i och njuta av! Fin kväll till dig. :-)

    SvaraRadera
  6. Förstår att Du trivs! Härligt med många olika sittplatser och så mycket vackert att titta på.
    Tack för svaret om kamerafråga. Precis den jag suktat efter :) en längre tid så min "marknadsundersökning" var redan gjord så nu har jag faktiskt bytt upp mig och ett litet nytt objektiv blev det också. Är så nöjd! Ser fram emot lite mer foto i sommar.
    Det är ju ett stort intresse för mig. Andra köper golfklubbor.....

    Må så gott! Lite svalare idag hos oss. Lättare att jobba sista veckan före semester.

    Kram Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4