tisdag 11 november 2014

Snart ett år sedan jag skrev något här...

Och mycket har hänt...jag tänkte ett tag börja om med ny blogg...men ändrar bara lite...ny header och nytt namn. Kommer ändra lite mer i högerkanten vartefter...


 Efter en tids sjukdom somnade min fina pappa in i slutet på mars. Strax innan solen gick ner tog han de sista andetagen...med sin hand i min hand.
 Du fattas mig...kära lilla pappa.
 Våren och sommaren har varit tung och jobbig, med allt vad det innebär när en nära anhörig går bort.
 Begravning...som blev väldigt ljus och fin...men ändå jobbig, så klart.
 Men nu vilar de här tillsammans...mamma & pappa.
 Sen försäljning av huset, med allt vad det innebar. Kontakt med mäklare, bank, tömma, dela och städa. Jag har varit så trött och slut efteråt.
 Men för en månad sedan gjorde jag och dottern en riktig drömresa till Mauritius! Helt fantastiskt! Det var verkligen avkoppling, precis vad vi behövde båda två.
 Och nu börjar vi dessutom om med ett fritidsboende norrut. Vi säljer Österlen och drar oss upp till Hälsingland, mannens hemtrakter.
 Ett helt vanligt litet rött hus i ett fritidshusområde. Men med den skillnaden att resan bara tar drygt två timmar. Vi kan alltså utnyttja det även över en helg.
 Bara en liten kort promenad så är man nere vid havet.
 Helt fantastiskt!
 Tänk att koppla hundarna och ta en tidig promenad ner till havet, och se solen stiga upp över trädtopparna och spegla sig i vattnet.
 En helt annan kust än Österlen...men inte mindre vacker för det...bara vacker på ett annat sätt.
Och utanför fönstret håller fåglarna till. Jag känner att jag kommer att trivas där uppe i Jonskär...Jungfrukusten...Hälsingland!

8 kommentarer:

  1. Å hej! Så glad jag blev över att du är tillbaka! Jag har tänkt på dig flera gånger och undrat vart du tog vägen. Ledsamt och jobbigt att mista sina nära. Minns också hur all energi rann ur mig då jag kom till pappas lägenhet då han dött och vi skulle packa ur allt. Jag förstår att du inte har haft ork över.
    Så spännande med ett nytt fritidsboende. Förstås att du kommer att sakna ditt Österlen men det finns ju kvar och du får fantastiskt fint i Hälsingland. Härligt att kunna vara över helgen och ladda.
    Ha det fortsatt gott.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka bästa Nilla! Ja inte får ni det sämre norröver än söderöver, och det betyder ju allt att kunna utnyttja även kortare ledigheter. Österlen kanske ni kan besöka ändå, har inte du din syster där nere? Beklagar sorgen efter din far, men jag vet att du också känner att han fick ett långt och lyckligt liv. Ni stod varandra så nära och han fick ett fint slut. Förstår att det varit mycket att stå i efteråt och det var härligt att se att ni kom iväg på en drömresa du och dottern din.
    Hoppas blogglusten har kommit tillbaka för att stanna.
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Jag säger detsamma, välkommen tillbaka. Det är konstigt detta med bloggandet...det ger liksom vänner på ett "annat sätt" och när en blogg tystnar undrar man verkligen vad som hänt....Förstår att du haft ett tungt år, vet själv hur det är när nära och kära går bort det drabbar ju oss alla förr eller senare.
    Härligt med nytt fritidshus och vilken utsikt!!! Wow..där kommer ni att få många underbara dagar vid havet! Önskar dig ett finfint slut på ett jobbigt år! Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Morning! Så roligt att höra ifrån dig igen! Men förstår att du inte varit närvarande...beklagar sorgen efter din lilla pappa.
    Ja vi har mist vår älskade Ditte...och henne kommer jag att sörja så länge jag lever...och nu grinar jag igen....
    Hur som haver; Ni har ju köpt sommarhus cirka en mil från mig! Spännande!
    Kramen!
    Ragnvi

    SvaraRadera
  5. Blev så glad då jag åter såg dig , har saknat dig jag , ditt inlägg väckte upp känslor och jag förstår att det varit enormt jobbigt . Många många kramar och lycka till med erat nya sommarhus , såg väldigt fint ut . Kramar igen // Anita

    SvaraRadera
  6. Men hej o välkommen hit till bloggen igen. Jag har också tänkt på dej o undrat, men nu förstår jag att du haft det jobbigt. Ni var ju så nära du o din pappa,så jag förstår tomheten efter honom.Det är sorgligt när man mister en anhörig.
    Jag minns när min mamma gick bort och jag inte var hemma. Vi var i Thailand då och hann inte hem. Det var så jobbigt att inte kunna vara där hos henne, men mina systrar var med ända till slutet.
    Det är ju så mycket efteråt som man måste tänka på. Jag har ju många syskon och det är så skönt såna här gånger.
    Vilken härlig resa ni hade varit på förstår jag. Det låter underbart bara namnet Mauritius.
    Och så hälsar jag dig välkommen till Hälsingland! Det ser underbart ut där vid Hälsingekusten.
    Ni kommer att trivas ypperligt där. Det är jag säker på.
    Vackra bilder!
    Och Österlen finns ju kvar.

    Många kramar till er!

    SvaraRadera
  7. Så roligt att du är här igen! Jag har tittat in ibland på din blogg.
    Tråkigt med din pappa. Förstår att du haft det jobbigt. Det är ju så mycket praktiskt som måste ordnas också.
    Skönt med en avkopplande resa och kul med ert nya fritidshus.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Så sorgligt med din pappa beklagar sorgen,
    Så fina bilder du visar massor av kramar till dej

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4