torsdag 7 november 2013

Ja, var tog jag vägen undrade någon......

 Det kom en lång skön sommar, ett dop, och mannens 60-årsfirande i vägen ;)
 Men nu är jag här igen...i alla fall just nu.
 I dag tog jag Harry med mig till Ulriksdals slottspark.
 En härlig promenad som började vid Edsvikens vatten.
 Ulriksdals slott....
 Baksidan...
 Utsikt över vattnet...
 Vacker port....
Sett från sidan...
Och framsidan i solsken.
 Staty vid ån.
En av broarna över ån.
Vacker skylt.
 
Vacker byggnad.
Med vackert utsmyckad dörr.

 Ulriksdals värdshus....där har jag ätit julbord en gång för många, många år sedan med en förskola som jag jobbade på.



 Och Confidencen.


 Och till slut Orangeriet.

En härlig promenad på ett par timmar.

5 kommentarer:

  1. Ja, man undrade ju lite! Kul att du är här nu! Och våga inte försvinna igen!
    Det var en vacker promenad runt Ulriksdal. Har varit där för rätt länge sedan med jobbet.

    Trevlig helg!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Hallå där Mrs Nilla..jag går så gärna med dig på dina promenader..det är så härligt. Vilka mäktiga hus och slott..det är verkligen vackert med sådana miljöer.

    Vilken lycka att ha med kameran och dokumentera när det finns så många objekt.

    Jag tänker ofta på dig o påå ditt Österlen..mmmm så ljuvligt bara själva namnet är. Ö S T E R L E N

    SvaraRadera
  3. Så roligt att se dig igen här på bloggen , och vilka vackra bilder , du vet ju att jag älskar att titta på slott :) Tack för att jag fick "följa" dig på promenaden och se allt detta vackra . Kramar och hoppas allt är bra med dig med

    SvaraRadera
  4. Hej igen. Roligt att du är tillbaka. Det har varit lite tomt här. Och jag säger också TACK för dessa underbara promenader jag fått följa med på. Underbara bilder på slott och herresäten höll jag på att säga. Härligt att bo så nära!
    Och sen dina fina bilder från Österlen som klingar såå vackert! Man måste smaka på namnet.Va fint ni har det därnere.Förstår att ni trivs och längtar tillbaka.
    Och vilken stor kille det blivit av den lille Elvis. Men han är ju storebror nu så då växer man snabbt. Men det är väl ändå farmors lille prins ändå. Så gulliga båda.
    Ingen snö än häruppe. Skönt!
    Ha det så bra och sköt om dej! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Hej,
    förstår att du har fullt upp, du jobbar, har barnbarn och en far att ha omsorg om, du flänger ju jämnt!
    Kom ihåg en episod från Ulriksdal när jag såg dina fina foton. Saija dottern min var kanske 4-5 år och vi var på utflykt där tillsammans med min dåvarande sväror. Saija som oftast var ett mycket snällt barn kinkade och grinade och var överlag inte rolig att ha att göra med. Nå, vi åkte hem så småningom, jag var väl inte den gladaste mamman i stan just då, och på kvällen fick jag förklaringen. Dottern hade 40-graders feber! Inte konstigt man kinkar när man håller på att bli sjuk...
    Ha en fin vecka/Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4