lördag 14 januari 2012

Om jag inte blir pigg nu......



  
I går eftermiddag när jag vaknade, efter mitt första nattpass...låg Fredrik Paulún i min brevlåda. Så mycket gott och nyttigt det finns. Vad ska jag börja med?
 
 Kanske Citronkyckling...
Eller fisksoppa med Aioli.
Glass till efterrätt.
Kanske en smothie till frukost i morgon bitti. 

Ja på något sätt måste jag få nya krafter och pigga på mig. Att det skulle ta så på krafterna att ordna 100-årskalas...ja sen kom ju julen med alla bestyr...en förkylning som aldrig går över. Men nu har jag efter två nätters jobb en hel veckas ledighet att se fram emot. Så nu hoppas jag att jag ska piggna till. 

Julen ska ut (har inte haft tid eller ork) ljuset och tulpaner in, långpromenader med hundarna, och lite nyttigheter. Det blir nog en bra vecka :o)


16 kommentarer:

  1. Ibland är vår kropp förunderlig.. Viktigt att vi lyssnar på den, men ibland är det ju bara så att man har inget val utan måste "blåsa på"!! hoppas dina krafter återkommer i lediga veckan!! kram

    SvaraRadera
  2. Hej, ja nu är det dags att du varvar ner med hundar och barnbarn..bägge har en uppiggande effekt! Snart kommer också ljuset åter, då blir vi som nya
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en trevlig bok det där. Hoppas du finner nått snadder i den så du blir pigg och alert igen.
    Ha en alla tiders lördagskväll nu.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  4. Skall bli roligt att följa din nya blogg ! Vore kanske bra att börja på ny kula....synd barar att jag inte fotar så mycket nu när jag bytt dator till en liten rackare... Den går nästan inte att redigera foton på....suck.
    Blev intresserad av ditt knäckebröd....mest för att jag såg ordet glutenfritt på påsen.... Var har du köpt den ??? I vanlig affär ?? Skulle bli jättetacksam för svar....
    Kram på dig och god fortsättning
    Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har köpt den på Coop forum, finns även i hälsokostaffärer. Väldigt enkelt och gott.
      Kram och god fortsättning till dig också

      Radera
  5. Vad står Q för??

    Ja nu ska du säkert bli pigg..jag har fått pippi på smoothies, så gott=)

    Jodå jag mår bättre men det gör fortfarande ont, vet sen förut att det tar ett par dar.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej! Du har fått en award från mig! Kramar!!!

    SvaraRadera
  7. Jovisst finns det så mycket nyttigheter .. Kolhydrater är inget vidare i maten (inte för mycket) om man ska känna sig piggare och må bra med sig själv. jag är lite som du nu oxså.. inget vill riktigt klicka .. Ha de bäst o ta vara på din vecka .. Kram

    SvaraRadera
  8. Det tar på krafterna att fixa och ordna. Det gäller att fylla på med energi också. Tror att det kan vara bra att ha en vecka för att varva ner och ta tag i saker. Jag får energi av att få saker ordnande eller att jag bestämmer mig. Lycka till!
    Recepten ser goda ut.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Så härligt med en rivstart..nyttig o god på alla sätt..att få inspiration i en bok är så bra..man får lust för det friska och hälsosamma liksom..

    Jepp ut med julen och in med våren..det är rätt..

    SvaraRadera
  10. Hej Nilla!
    Jag vill bara ge dig ett Tips, en jättebra sida där man kan få bra tips och hjälp om man behöver det i blogspots bloggar. De finns på Facebook oxså där man kan gilla dom och få tips där oxså och ställa frågor.. Jag läste där nu och fick ett bra tips om Högerklicksskydd .. kod i html .. Kan kanske skydda något från de som inte är så "begåvade" i webteknik ;)För det finns ju alltid kryphål. Trodde faktiskt inte att det gick att sätta in sådan kod där, jag har försökt med andra utan resultat. Det var bara det.. kram på dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina tips...det är alltid välkommet.
      Kram

      Radera
    2. http://fixa-din.blogspot.com .. här har du länken :)

      Radera
    3. Jag såg den hos dig på fejjan....jättebra sida. Tack snälla du.
      Kram

      Radera
  11. Hoppas verkligen att du nu får vila ut och känna hur krafterna återkommer. När och om du har lust finns en liten utmaning till dej hos mej.
    Kramen

    SvaraRadera
  12. Hoppas du får en skön vecka och njut av dina tulpaner!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow this blog with bloglovin

Follow Med kameran i högsta hugg...
Dog 4